گرفتن وقت سفارت آمریکا برای ویزای توریستی فوری

برای سفر به آمریکا به منظور گردشگری، بازدید از اقوام، دوستان و خانواده ، شرکت در همایش ها و کنفرانس ها و یا درمان پزشکی باید ویزای توریستی بگیرید. قبل از گرفتن انواع ویزای توریستی آمریکا (B1 و B2) باید وقت سفارت بگیرید. آمریکا در ایران سفارتخانه فعال ندارد به همین دلیل برای دریافت وقت ویزای توریستی آمریکا یا دیگر انواع وقت سفارت آمریکا باید یکی از سفارت های واسط را انتخاب کنید. در این مقاله هر آنچه برای گرفتن وقت سفارت آمریکا ویزای توریستی باید بدانید آورده شده است.

وقت فوری سفارت آمریکا توریستی با سفارت فوری

به طور خلاصه برای اخذ وقت سفارت آمریکا ویزای توریستی باید مراحل زیر را انجام دهید:

  1. انتخاب بهترین سفارت آمریکا برای ویزای توریستی با توجه به شرایط
  2. پر کردن فرم DS-160 و دریافت تاییدیه
  3. ایجاد اکانت در سایت وقت سفارت آمریکا و تکمیل اطلاعات
  4. پرداخت هزینه تعیین وقت سفارت آمریکا یا هزینه MRV fee
  5. انتخاب تاریخ مصاحبه در سفارت آمریکا
  6. دریافت رسید ثبت درخواست وقت سفارت

بعد از گرفتن وقت از سفارت آمریکا نوبت به آماده کردن مدارک و سفر به کشور واسط برای مصاحبه به منظور دریافت ویزای توریستی آمریکا می رسد. این فرایند زمانبر بوده و مستلزم پرداخت هزینه است از طرفی اطلاعات ارائه شده توسط شما به عنوان سابقه در سایت سفارت آمریکا ثبت می شوند. بنابراین بهتر است این مراحل توسط یک کارشناس باتجربه انجام شود تا احتمال اشتباهات احتمالی به صفر برسد.

تیم سفارت فوری با سابقه طولانی در دریافت وقت فوری سفارت آمریکا (رزرو وقت های کنسلی آمریکا)، بهترین همراه شما در این مسیر است. اگر برای گرفتن وقت سفارت آمریکا عجله دارید و نمی خواهید ماه ها یا حتی سال ها در نوبت وقت سفارت بمانید، کافی است با ما تماس بگیرید.

گرفتن ویزای توریستی آمریکا چقدر طول می کشد؟

وقت سفارت آمریکا برای ویزای توریستی

تعداد درخواست ها برای گرفتن وقت سفارت آمریکا توریستی بسیار زیاد است به همین جهت باید زمان طولانی از حدود 6 ماه تا یک سال یا بیشتر منتظر بمانید. البته مدت زمان انتظار بستگی به حجم متقاضیان در سفارت انتخابی دارد و گاهی با تغییر سفارت و یا اقدام در فصل های کم متقاضی این زمان کاهش می یابد.

اگر موفق به رزرو وقت های کنسلی سفارت آمریکا شوید می توانید مدت زمان گرفتن ویزای توریستی را تا 2 ماه یا کمتر نیز کاهش دهید. همچنین درخواست تسریع وقت مصاحبه (expedited interview) و انتخاب سفارت های فرعی که متقاضی کمتری دارند میتواند در تسریع وقت مصاحبه به شما کمک کند.

گرفتن وقت فوری سفارت آمریکا کار ساده ای نیست اما تیم سفارت فوری در انجام این کار تخصص دارد. برای گرفتن وقت فوری سفارت آمریکا با ما تماس بگیرید.

هزینه دریافت وقت سفارت آمریکا برای ویزای توریستی چقدر است؟

هزینه وقت توریستی سفارت آمریکا شامل: 185 دلار برای تعیین وقت سفارت به علاوه هزینه سفر به سفارت کشور مورد نظر برای انجام مصاحبه.

هزینه وقت سفارت که به آن mrv fee نیز گفته می شود را باید به صورت آنلاین و از طریق مسترکارت بپردازید. پرداخت به موقع این هزینه برای اخذ وقت فوری سفارت آمریکا اهمیت دارد تا بتوانید در صورت خالی شدن وقت های پر سفارت اولین کسی باشید که آن را رزرو می کنید. بعد از پرداخت هزینه mrv fee یک سال فرصت دارید وقت سفارت بگیرید. این هزینه غیر قابل بازگشت است و در صورت رد درخواست ویزای شما برای گرفتن وقت مجدد باید این هزینه را دوباره پرداخت کنید.

هزینه سفر به سفارت آمریکا در کشورهای واسط شامل هزینه پرواز، هزینه رزور هتل و هزینه ویزا می باشد که بسته به سفارت انتخابی می تواند بسیار متغیر باشد.

بهترین سفارت آمریکا برای ویزای توریستی کدام است؟

با توجه به اینکه اکثر افرادی که قصد سفر به آمریکا را دارند به زبان انگلیسی مسلط نیستند بهتر است سفارت های آمریکا که در آن ها مصاحبه به زبان فارسی انجام می شود را انتخاب کنند. 3 سفارت ارمنستان، ترکیه و دبی به ترتیب بهترین سفارت ها برای ویزای توریستی آمریکا هستند. فاصله نزدیک، امکان مصاحبه به زبان فارسی، آشنایی آفیسرهای سفارت با پرونده ایرانیان و هزینه سفر کمتر دلیل این انتخاب است.

گرفتن وقت سفارت توریستی آمریکا در ارمنستان

ارمنستان را می توان ارزانترین سفارت آمریکا برای ویزای توریستی دانست. هزینه سفر به ارمنستان و رزو هتل در مقایسه با دبی و ترکیه کمتر است. برای سفر به ارمنستان نیاز به ویزا ندارید و ویزای فرودگاهی برای شما صادر می شود. هر روزه تعداد زیادی پرواز از ایران به مقصد ارمنستان انجام می شود و شما می توانید پروازهای چارتری نیز خریداری کنید. مصاحبه در سفارت ارمنستان معمولا ساده و بدون دردسر است.

با وجود همه این مزایا، وقت های سفارت آمریکا در ارمنستان معمولا پر است و ایروان گزینه خوبی برای گرفتن وقت فوری سفارت آمریکا نمی باشد. بنابراین اگر وقت کافی برای منتظر ماندن ندارید باید یکی از سفارت های فرعی را انتخاب کرده و یا به دنبال وقت های کنسلی باشید.

اخذ وقت سفارت آمریکا توریستی در ترکیه

ترکیه همسایه ایران است و برای سفر به ترکیه نیاز به ویزا نداریم. هزینه سفر به ترکیه مناسب بوده و نسبت به دبی ارزانتر است. مانند ارمنستان، پرواز به ترکیه در همه روزهای هفته انجام می شود. برای تعیین نوبت سفارت آمریکا در ترکیه 2 انتخاب دارید. آنکارا و استانبول. اما کدام سفارت آمریکا در ترکیه بهتر است؟ در پاسخ باید به این نکات اشاره کنیم:

  1. سفارت اصلی آمریکا در ترکیه در شهر آنکارا قرار دارد و آنچه در استانبول است در واقع کنسولگری آمریکا است.
  2. کشور آمریکا آنکارا را به عنوان یکی از سه سفارت اصلی برای ایرانیان معرفی کرده است و امکان مصاحبه به زبان فارسی تنها در آنکارا فراهم است و در استانبول مصاحبه به زبان ترکی یا انگلیسی انجام می شود.
  3. در صورتی که درخواست ویزای شما در آنکارا ریجکت شود تا 2 سال نمی توانید از این سفارت وقت بگیرید.
  4. استانبول نسبت به آنکارا جاذبه های توریستی بیشتری دارد و برای سفر تفریحی مناسبتر است.

همچنین بخوانید: وقت سفارت آمریکا ارمنستان یا ترکیه

گرفتن وقت توریستی سفارت آمریکا از دبی

دبی به نسبت 2 سفارت دیگر مقررات سختگیرانه تری دارد و هزینه سفر به دبی از 2 سفارت دیگر بیشتر است. اما در مقابل انتخاب دبی مزایایی نیز دارد. سفارت امریکا در دبی را می توان خلوتترین سفارت فارسی زبان برای گرفتن وقت سفارت آمریکا دانست زیرا نسبت به ارمنستان و ترکیه متقاضیان کمتری دارد.

همچنین بخوانید:

نحوه گرفتن وقت توریستی سفارت آمریکا

اولین مرحله انتخاب سفارت است. با توجه به مزایا و معایب گرفتن وقت سفارت آمریکا از سفارت های اصلی که در این مقاله ذکر شد می توانید یکی از آن ها را انتخاب کنید. همچنین اگر به زبان انگلیسی مسلط هستید می توانید سفارت های فرعی مانند وقت سفارت آمریکا تاجیکستان، وقت سفارت آمریکا قطر، وقت سفارت آمریکا وین، پاکستان، عراق، گرفتن وقت سفارت آمریکا در کانادا و غیره را انتخاب کنید.

مرحله بعد پر کردن فرم درخواست آنلاین DS-160 می باشد. این فرم یکی از مهمترین مدارک وقت سفارت امریکا برای ویزای توریستی است و قبل از تعیین وقت توریستی سفارت آمریکا باید این فرم را با دقت پر کنید. تکمیل صحیح این فرم بسیار مهم است. برای تکمیل فرم DS-160 باید به آدرس ceac.state.gov/CEAC بروید. سپس گزینه DS-160, Online Nonimmigrant Visa Application را انتخاب کنید. در مرحله بعد از لیست کشویی نام کشور مورد نظر خود را انتخاب کنید. سپس پر کردن فرم را تا دریافت کد تاییدیه ds-160 ادامه دهید. از صفحه تاییدیه پرینت بگیرید و تا روز مصاحبه همراه خود داشته باشید.

به آدرس سایت سفارت آمریکا بروید و یک حساب کاربری بسازید و سپس اطلاعات مربوط به نوع ویزا (B1 برای ویزای تجاری و کسب و کار و B2 برای ویزای گردشگری و درمان)، اطلاعات پاسپورت، اطلاعات شخصی و شغلی را تکمیل کنید. برای سفارت های اصلی آمریکا به آدرس ais.usvisa-info.com و برای گرفتن وقت سفارت آمریکا از سفارت های فرعی به آدرس www.ustraveldocs.com مراجعه نمایید.

برای تعیین وقت سفارت باید هزینه درخواست ویزای توریستی که برابر با 185 دلار می باشد را بپردازید. بعد از پرداخت هزینه MRV fee باید تاییدیه پرداخت را دریافت کنید که ممن است یک تا ده روز طول بکشد. این تاییدیه را تا روز مصاحبه نزد خود نگهدارید.

حال نوبت به تعیین وقت سفارت می رسد. اولین وقت خالی سفارت آمریکا برای ویزای توریستی برای شما نمایش داده می شود. شما می توانید وقت سفارت را تا 5 بار تغییر دهید. برای گرفتن وقت های نزدیکتر با سفارت فوری تماس بگیرید.

بعد از تعیین وقت سفارت باید برای مصاحبه آماده شوید. مدارک مورد نیاز را جمع آوری کرده و آماده پاسخگویی به سوالات احتمالی که در روز مصاحبه از شما پرسیده می شود باشید.

پیشنهاد می کنیم مقاله نحوه ی گرفتن وقت سفارت آمریکا را بخوانید.

مدارک لازم برای وقت سفارت آمریکا ویزای توریستی و روز مصاحبه

وقت سفارت آمریکا توریستی
  • تاییدیه فرم ds-160
  • تاییدیه وقت سفارت
  • تاییدیه واریز هزینه (MRV Fe)
  • اطلاعات ویزای قبلی (در صورتی که قبلا به آمریکا سفر کرده اید)
  • عکس رنگی جدید با پس زمینه سفید در ابعاد 5 * 5
  • مدارک پزشکی در صورتی که برای درمان سفر می کنید
  • دعوتنامه (فرم پرشده I-134 به همراه اصل دعوت‌ نامه)
  • پاسپورت با 6 ماه اعتبار
  • شناسنامه و کارت ملی
  • و دیگر مدارک بر حسب نوع ویزای توریستی

سخن پایانی

گرفتن وقت سفارت آمریکا اولین قدم برای دریافت ویزای توریستی آمریکا است. در این مقاله نحوه گرفتن وقت سفارت آمریکا برای ویزای توریستی را آموزش دادیم و گفتیم بهترین سفارت های آمریکا برای ویزای توریستی از نظر هزینه و راحتی کدام هستند.

اخذ وقت از سفارت آمریکا برای ویزای توریستی ممکن است حتی تا یک سال طول بکشد. اما نگران نباشید، برای گرفتن وقت توریستی سفارت آمریکا در کمترین زمان ممکن با این شماره تماس بگیرید:

پاسخ به سوالات متداول در مورد ویزای توریستی آمریکا

در مصاحبه ویزای توریستی آمریکا چه سوالاتی پرسیده می شود؟

مدت زمانی که می خواهید در آمریکا بمانید، نحوه تامین هزینه های سفر، دلیل شما برای سفر، سفرهای قبلی شما به آمریکا، وجود دوست یا اقوام در آمریکا

بهترین سفارت آمریکا برای ویزای توریستی کدام است؟

به ترتیب ارمنستان، ترکیه و دبی