گرفتن وقت سفارت کانادا در دبی

برای گرفتن ویزای کانادا (توریستی، دانشجویی، کار، مهاجرت و سرمایه گذاری) باید وقت سفارت بگیرید. ویزای کانادا نیاز به مصاحبه ندارد و گرفتن وقت سفارت کانادا تنها برای انجام بیومتریک (انگشت نگاری و ثبت عکس) انجام می شود. اگر بخواهیم به مزایای گرفتن وقت سفارت کانادا در دبی اشاره کنیم می توانیم به نزدیکی به ایران، شهری پر از جاذبه های توریستی، زیرساخت های دقیق و منظم و دسترسی آسان به پروازهای دبی در تمام روزهای هفته اشاره کنیم. البته در کنار همه این مزایا هزینه های بیشتر سفر به دبی را نیز در نظر بگیرید.

در این مقاله هر آنچه برای گرفتن وقت سفارت کانادا در دبی باید بدانید را تقدیم شما می کنیم.

گرفتن وقت سفارت کانادا در دبی را به ما بسپارید

گرفتن وقت انگشت نگاری سفارت کانادا در دبی برای به جریان افتادن پرونده ویزای شما الزامی است. بعد از پرداخت هزینه ها و ثبت درخواست ویزا، نامه انگشت نگاری (Biometric Instruction Letter) برای شما صادر می شود. در مرحله بعد باید اقدام به گرفتن وقت سفارت کانادا نمایید. بعد از دریافت نامه انگشت نگاری 30 روز فرصت دارید برای بیومتریک کانادا (انگشت نگاری و عکس) به سفارت کانادا در دبی سفر کنید.

به طور کلی برای گرفتن ویزای کانادا باید مراحل زیر را طی کنید:

  1. انجام مراحل ثبت درخواست ویزای کانادا
  2. پرداخت هزینه های ویزا و وقت انگشت نگاری
  3. دریافت نامه انگشت نگاری حاوی کد 13 رقمی IRCC
  4. ساخت حساب کاربری در سایت vfsglobal کانادا در دبی
  5. تعیین وقت سفارت کانادا در دبی
  6. دریافت نامه رزرو وقت انگشت نگاری (appointment letter)

تیم سفارت فوری با سال ها سابقه موفق در دریافت وقت سفارت کانادا در کنار شما است. برای گرفتن وقت سفارت کانادا در دبی در کمترین زمان ممکن با شماره زیر تماس بگیرید!

سفارت کانادا در دبی کجاست ؟

برای انجام انگشت نگاری کانادا باید به VAC کانادا در دبی مراجعه کنید. وک مخفف visa application centre به معنی مرکز درخواست ویزا می باشد. این مراکز تحت نظارت سفارت کانادا می باشند.

آدرس وک کانادا در دبی

Canada Visa Application Centre Wafi Mall, 3rd Floor, Falcon, Phase 2 Umm Hurair 2 – Dubai – UAE

ساعت کاری مرکز انگشت نگاری کانادا در دبی:

  • دوشنبه تا پنجشنبه 8 الی 16
  • جمعه 8 تا 13 و 14:30 تا 16
  • ساعات کاری اضافه از دوشنبه تا جمعه 16 الی 18 (فقط برای قرارهای بیومتریک)

هزینه گرفتن وقت سفارت کانادا در دبی چقدر است؟

نحوه گرفتن وقت سفارت کانادا در دبی

هزینه وقت سفارت کانادا هنگام ثبت درخواست ویزا باید پرداخت شود. در واقع هنگام ثبت درخواست ویزا باید هزینه اپلیکیشن فی سفارت کانادا که شامل هزینه ویزا و انگشت نگاری کانادا می‌ شود را بپردازید. 85 دلار برای وقت سفارت و حدودا 100 دلار برای ثبت درخواست ویزا باید بپردازید (هزینه ویزا بسته به نوع ویزا متفاوت است). افراد بالای 80 سال و زیر 14 سال از پرداخت هزینه وقت سفارت معاف هستند زیرا انگشت نگاری برای این فراد مورد نیاز نیست.

برای انجام بیومتریک کانادا در دبی باید به دبی سفر کنید، بنابراین هزینه های سفر به دبی را نیز باید در نظر بگیرید. در کل می توان گفت هزینه گرفتن وقت سفارت کانادا در دبی بیشتر از ترکیه و ارمنستان است.

نحوه گرفتن وقت انگشت نگاری سفارت کانادا در دبی

بعد از اینکه مراحل درخواست ویزای کانادا را انجام دادید نوبت به گرفتن وقت سفارت کانادا در دبی می سد. برای دریافت نوبت انگشت نگاری سفارت کانادا در دبی می توانید به روش های آنلاین، تلفنی، ایمیل، چت اینترنتی و حضوری اقدام کنید. روش آنلاین متداولتر است به همین دلیل نحوه گرفتن وقت سفارت کانادا در دبی به صورت آنلاین را در ادامه توضیح می دهیم:

مراجعه به سایت vfsglobal.com کانادا در دبی

به سایت وی اف اس گلوبال به آدرس https://www.vfsglobal.com/en/individuals/index.html بروید United Arab Emirates را به عنوان مبدا و canada را به عنوان مقصد انتخاب کنید:

وقت سفارت کانادا در دبی

book an appointment را انتخاب کنید. در بخشی که نوشته شده Online روی click here کلیک کنید.

ساخت حساب کاربری در سایت وی اف اس گلوبال

روی گزینه New User کلیک کنید تا یک حساب کاربری برای شما ساخته شود. پس از تکمیل اطلاعات ایمیل فعالسازی برای شما ارسال می شود. در ایمیل دریافتی روی ActivateAccount کلیک کنید تا اکانت شما فعال شود.

سپس وارد صفحه زیر می شوید:

نحوه گرفتن وقت سفارت کانادا در دبی

روی لینک Schedule an Appointment کلیک کنید تا وارد صفحه زیر شوید:

رزرو وقت سفارت کانادا در دبی

در این قسمت از بین دو شهر دبی و ابوظبی، دبی را انتخاب کنید سپس در کادر بعدی تعداد متقاضیان و در کادر سوم گزینه BIOMETRIC ENROLMENT را انتخاب کنید:

مراحل گرفتن وقت انگشت نگاری کانادا در دبی

ورود اطلاعات متقاضیان

روی Add Applicant کلیک کنید. اطلاعات مورد نیاز هر متقاضی از جمله IRCC No (کد 13 رقمی موجود در نامه بیومتریک) را به دقت وارد کنید.

تعیین وقت سفارت کانادا در دبی

حالانوبت به رزرو وقت انگشت نگاری کانادا در دبی می رسد. در این قسمت وقت های خالی سفارت در تقویم برای شما با رنگ سبز نمایش داده می شود. روز را مشخص و روی confirm کلیک کنید. سپس ساعت مراجعه به سفارت را تعیین کنید. در پایان Appointment Letter یا نامه رزرو وقت انگشت نگاری برای شما صادر می شود. این برگه را پرینت گرفته و در روز مراجعه به سفارت (مرکز وک) همراه داشته باشید.

بیشتر بخوانید: نحوه گرفتن وقت سفارت کانادا

وقت فوری سفارت کانادا

افرادی که عجله ای برای انجام بیومتریک کانادا و دریافت ویزا ندارند می توانند وقت سفارت عادی بگیرند. اما برای گرفتن وقت سفارت کانادا فوری باید شرایط خاصی وجود داشته باشد از جمله:

  • فوت یکی از اعضای خانواده مقیم کانادا
  • بیماری بدخیم یکی از اعضای خانواده ساکن کانادا

همسر، فرزند، نوه، والدین جزو خانواده محسوب می شوند. درخواست قرار بیومتریک اضطراری تنها با ارائه مدارک در زمان حضور در یک در VAC امکان پذیر است. تعیین وقت اضطراری سفارت کانادا به صورت آنلاین امکان پذیر نبوده و فقط با تماس تلفنی انجام می شود.

علاوه بر این برای گرفتن وقت سفارت کانادا فوری می توانید وقت های کنسلی را رزرو کنید. برای گرفتن وقت سفارت کانادا فوری با ما تماس بگیرید:

مدارک مورد نیاز برای روز انگشت نگاری (بیومتریک) کانادا

  • برگه BIL (نامه انگشت نگاری)
  • پاسپورت
  • برگه Appointment Letter (برگه رزرو وقت انگشت نگاری)
  • رسید پرداخت هزینه بیومتریک
  • فرم درخواست ویزا
  • عکس

انگشت نگاری سفارت کانادا چگونه است؟

وقت انگشت نگاری سفارت کانادا در دبی

بعد از گرفتن وقت سفارت کانادا در دبی باید در روز و ساعت مشخص شده و با لباس و ظاهر آراسته به مرکز انگشت نگاری کانادا در دبی مراجعه کنید. سعی کنید 15 دقیقه زودتر در محل حاضر شوید. حضور شما (بدون همراه) الزامی است و نمی توانید شخص دیگری را به جای خود بفرستید. در روز مراجعه مدارکی مانند کپی درخواست ویزا، کپی صفحه اول پاسپورت، کپی دستورالعمل بیومتریک (BIL)، فرم رضایت و همچنین پاسپورت معتبر یا سند مسافرتی با حداقل 2 صفحه خالی همراه داشته باشید.

اما بیومتریک کانادا چگونه است؟ یک فرایند ساده که تنها 5 الی 10 دقیقه طول می کشد و در این فرایند اثر انگشت شما توسط دستگاه بیومتریک ثبت میشود (10 اثر انگشت). همچنین یک عکس دیجیتال تمام رخ بدون عینک آفتابی و با صورت، پیشانی و گوش قابل مشاهده از شما گرفته می شود. وجود جراحت در انگشتان شما می تواند در کار اسکنر اثر انگشت اختلال ایجاد کند.

اطلاعات بیومتریک شما تا 10 سال معتبر است اما برای ویزای مهاجرتی باید برای هر درخواست انگشت نگاری را انجام دهید. اگر در گذشته برای ویزای توریستی کانادا، ویزای دانشجویی یا کار درخواست داده اید به وب سایت IRCC مراجعه کنید و از معتبر بودن بیومتریک خود مطلع شوید.

مراحل بعد از انگشت نگاری سفارت کانادا

بعد از انجام مراحل انگشت‌ نگاری (بیومتریک) کانادا در دبی می توانید وضعیت ویزای خود را با ورود به حساب کاربری تان در وب‌ سایت رسمی مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) پیگیری کنید و پیام‌ های جدید و وضعیت درخواست خود را مرتبا بررسی کنید. در صورت نیاز، ممکن است از شما خواسته شود مدارک اضافی ارائه دهید. این مدارک را به‌ سرعت تهیه و ارسال کنید. گرچه ویزای کانادا نیاز به مصاحبه ندارد اما در برخی موارد، ممکن است برای مصاحبه به سفارت یا کنسولگری کانادا دعوت شوید.

بعد از اینکه درخواست ویزای شما تایید و یا رد شد، تصمیم نهایی از طریق ایمیل یا حساب کاربری به شما اطلاع‌ داده می شود. اگر درخواست شما تأیید شود، نامه پذیرش دریافت خواهید کرد و باید پاسپورت خود را برای زدن برچسب ویزا به مرکز درخواست ویزا (VAC) ارسال کنید. می‌توانید از خدمات پیکاپ ویزا استفاده کنید تا پاسپورت شما به مرکز VAC ارسال شده و پس از دریافت برچسب ویزا به شما بازگردانده شود. پس از زدن برچسب ویزا، پاسپورت شما به شما بازگردانده می‌ شود. اطلاعات ویزا را به دقت بررسی کنید تا مطمئن شوید که همه جزئیات صحیح هستند.

سپس برای سفر به کانادا آماده شوید!

سخن پایانی

گرفتن نوبت سفارت کانادا یکی از مراحل مهم برای اخذ ویزای توریستی، کار، دانشجویی و سرمایه گذاری کانادا است. گرفتن وقت سفارت کانادا در دبی یکی از گزینه های متداول برای ایرانیان است که در مقایسه با گرفتن وقت سفارت کانادا در ترکیه و گرفتن وقت سفارت کانادا در ارمنستان مزایا و معایب خودش را دارد. امیدواریم با خواندن این مقاله با جزئیات نحوه گرفتن وقت سفارت کانادا در دبی آشنا شده باشید.

برای گرفتن وقت سفارت کانادا در دبی با سفارت فوری تماس بگیرید. ما تجربه موفقی در گرفتن وقت سفارت کانادا داریم، به ما اعتماد کنید:

جواب ویزای کانادا بعد از انگشت نگاری چند روزه میاد؟

حدودا یک ماه طول میکشد که بسته به شرایط می تواند کمتر و یا بیشتر شود.

نحوه پرداخت هزینه انگشت نگاری کانادا

به صورت آنلاین و از طریق مسترکارت و ویزا کارت ممکن است.