وقت سفارت آمریکا ارمنستان بهتر است یا دبی؟

سفارت آمریکا در دبی بهتر است یا ارمنستان

اگر تاکنون برای اخذ ویزای آمریکا اقدام کرده اید، حتماً می دانید که برای گرفتن ویزا باید به کشورهای واسط سفر کنید چراکه آمریکا در ایران هیچ سفارت یا کنسولگری ندارد. ایرانیان برای اخذ ویزای آمریکا معمولاً به کشورهایی ازقبیل: ارمنستان، امارات متحده عربی (دبی یا ابوظبی)، ترکیه، تایلند، عمان، مالزی و غیره سفر می کنند. در این میان، سفارت آمریکا در ایروان ارمنستان و دبی طرفداران بسیار زیادی دارد. اگر می خواهید از سفارت آمریکا در ارمنستان یا دبی وقت سفارت بگیرید، با ما همراه باشید. ما مقایسه کاملی در مورد گرفتن وقت سفارت آمریکا در ارمنستان و گرفتن وقت سفارت آمریکا در دبی انجام داده ایم که امیدواریم برای شما مفید باشد.

برای گرفتن وقت سفارت آمریکا فوری با این شماره تماس بگیرید:

چند نکته برای انتخاب بهترین سفارت برای گرفتن ویزای آمریکا

اگر قصد سفر به آمریکا را دارید، حتماً به ویزا نیاز خواهید داشت و برای اخذ ویزا باید به یکی از کشورهای واسط سفر کنید. در انتخاب بهترین کشور برای گرفتن وقت سفارت آمریکا باید به چند نکته توجه داشته باشید. از مهم ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نوع ویزای درخواستی و اولویت بندی ویزاها در سفارتخانه مورد نظر
  • هزینه سفر به کشورهای واسط جهت مراجعه به سفارت آمریکا (شامل: هزینه رفت و آمد، خورد و خوراک، اقامت در هتل، بلیط هواپیما، ویزای توریستی کشور واسط)
  • مدت زمان انتظار برای گرفتن وقت سفارت (گرفتن وقت سفارت آمریکا چقدر طول میکشد)
  • میزان سختگیری در سفارت آمریکا در کشورهای واسط
  • مدت زمان پاسخ دهی سفارت آمریکا به درخواست ویزا
  • شلوغ یا خلوت بودن سفارت در زمان سفر

با در نظر گرفتن این نکات، می توان بهترین گزینه را انتخاب کرد.

مقایسه مزایا و معایب گرفتن وقت سفارت آمریکا در ارمنستان و دبی

سفارت آمریکا در دبی
سفارت آمریکا در دبی

سفارت آمریکا در ارمنستان و دبی هر ساله میزبان بسیاری از ایرانیانی است که برای اخذ ویزا به این دو کشور سفر می کنند. نزدیکی کشورهای ارمنستان و امارات متحده عربی به ایران از اصلی ترین دلایل محبوبیت این دو کشور برای گرفتن وقت سفارت آمریکا به شمار می رود. با این وجود، سفارت آمریکا در ارمنستان و دبی با مزایا و معایب مختلفی همراه است.

از مهم ترین مزایای سفارت آمریکا در ارمنستان و دبی می توان به تسلط افسران این سفارتخانه به زبان فارسی اشاره کرد. این یک مزیت مهم محسوب می شود چراکه بسیاری از ایرانیان بر زبان انگلیسی تسلط ندارند و نمی توانند مصاحبه را به زبانی غیر از فارسی انجام دهند. از دیگر مزایای مهم گرفتن وقت سفارت آمریکا در ایروان ارمنستان، پایین بودن هزینه سفر و زندگی است.

امکان سفر به کشور ارمنستان به صورت زمینی نیز وجود دارد. این موضوع می تواند هزینه های سفر را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. از سوی دیگر، هزینه اقامت در هتل های ارمنستان نیز پایین تر از کشورهای دیگر است. علاوه بر این، سفر به کشور ارمنستان (زمینی یا هوایی) نیازی به اخذ ویزا ندارد. البته، مزایای متعدد سفارت آمریکا در ارمنستان باعث شلوغ بودن صف انتظار می شود. این در حالی است که گرفتن وقت سفارت آمریکا در دبی سریع تر انجام می شود. 

یکی از مهم ترین معایب دبی برای گرفتن وقت سفارت آمریکا، عدم امکان سفر بدون اخذ ویزای توریستی است. دریافت ویزای توریستی کشور امارات متحده عربی، پروسه اخذ ویزای آمریکا را طولانی تر و پرهزینه تر می کند. از سوی دیگر، برای سفر به دبی باید بلیط هواپیما رزرو کنید که هزینه آن نسبت به بلیط هواپیمای ارمنستان بالاتر است. ناگفته نماند که اقامت در هتل های دبی نیز با هزینه بالایی همراه خواهد بود.

هزینه سفر: هزینه سفر به کدام سفارت ارزان تر است؟

از آنجایی که امکان سفر به کشور ارمنستان ازطریق مسیرهای جاده ای نیز وجود دارد، هزینه سفر به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. پایین بودن هزینه سفر به ارمنستان را می توان در اقامت در هتل و خورد و خوراک نیز مشاهده کرد چراکه ارمنستان به عنوان یکی از کوچک ترین کشورهای همسایه ایران شناخته می شود.

این در حالی است که دبی ازنظر هزینه هتل، بلیط هواپیما و خورد و خوراک به مراتب گران تر از کشور ارمنستان است. علاوه بر این، اخذ ویزای توریستی کشور امارات متحده عربی نیز موجب افزایش هزینه ها می شود. در نتیجه، برای کاهش هزینه های سفر بهتر است کشور ارمنستان را برای اخذ ویزای آمریکا انتخاب کنید.

کدام سفارت خلوت تر است؟

سفارت آمریکا در کشور امارات متحده عربی معمولاً شلوغ تر از کشورهای دیگر ازجمله: ارمنستان یا ترکیه است. این موضوع شامل حال دبی نیز می شود. شلوغی این سفارت در ماه های تابستان، تعطیلات کریسمس و حتی عید نوروز به اوج خود می رسد. بنابراین، اگر می خواهید برای ورود به کشور آمریکا به دبی سفر کنید، چند ماه قبل از تاریخ مورد نظر برای اخذ ویزای آمریکا اقدام نمایید.

سفر به ارمنستان و دبی نیاز به ویزا دارد؟

یکی از مهم ترین نکات در انتخاب سفارت آمریکا در یکی از کشورهای واسط، نحوه سفر به آن کشور است. برخی از کشورهای همسایه ازقبیل: ارمنستان و ترکیه امکان سفر شهروندان ایران بدون نیاز به اخذ ویزا را فراهم کرده اند. به عبارت دیگر، اگر از سفارت آمریکا در ایروان وقت گرفته اید، برای سفر به کشور ارمنستان نیازی به ویزا نخواهید داشت.

این در حالی است که شهروندان ایرانی برای سفر به امارات متحده عربی به ویزا نیاز خواهند داشت. البته، گرفتن ویزای توریستی این کشور برای ایرانیان چندان دشوار نیست. با این وجود، اخذ ویزای توریستی کشور امارات متحده عربی با هزینه های جانبی همراه است. از سوی دیگر، این امر می تواند پروسه اخذ ویزای آمریکا را نیز به تعویق بیاندازد.

کدام سفارت سریع تر جواب می دهد؟

جوابدهی سفارت آمریکا به پرونده درخواست ویزای شهروندان ایرانی به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد. از مهم ترین آن ها می توان به نوع ویزای درخواستی، مدارک ارائه شده، شرایط درخواست دهنده، شلوغی سفارت و زمان ارائه درخواست اشاره کرد. از سوی دیگر، سرعت جوابدهی سفارت آمریکا به پرونده های درخواستی بر اساس اولویت بندی ویزا در آن سفارتخانه تعیین می شود.

در مجموع، سفارت آمریکا در کشورهای ارمنستان و امارات متحده عربی در کوتاه ترین زمان ممکن به درخواست ویزای شهروندان ایرانی پاسخ می دهد. البته، این مدت زمان با توجه به نوع ویزا می تواند چند هفته تا چند ماه باشد.

کدام سفارت سختگیری کمتری دارد؟

سفارت آمریکا در ارمنستان
سفارت آمریکا در ارمنستان

رد یا قبولی درخواست ویزا به نظر افسر آمریکایی بستگی دارد. به عبارت دیگر، افسر آمریکایی با توجه به مدارک ارائه شده، پرونده درخواست ویزا را بررسی می کند. در سال های اخیر، سختگیری نسبت به شهروندان ایرانی در برخی از سفارتخانه ها افزایش قابل توجهی داشته است. به طور کلی، سفارت آمریکا در ایروان ارمنستان سختگیری کمتری نسبت به موضوعاتی ازقبیل: خدمت سربازی یا سابقه کار در ارگان های خاص دارد.

کدام توریستی تر است؟

ارمنستان، کشور کوچکی است که در همسایگی ایران قرار دارد. اگرچه، بسیاری از ایرانیان سالانه به دلایل مختلفی به این کشور سفر می کنند اما میزان گردشگران این کشور قابل مقایسه با دبی نیست. دبی بعد از ابوظبی از مهم ترین شهرهای امارات متحده عربی به شمار می رود. این شهر زیبا، مدرن و لوکس برای داشتن هتل های مجلل، آسمان خراش های شگفت انگیز و تفریحات لاکچری در جهان شهرت دارد. بنابراین، دبی در مقایسه با ارمنستان توریستی تر است. ناگفته نماند که توریستی بودن دبی باعث افزایش هزینه هتل ها، رفت و آمد و خورد و خوراک می شود.  

کدام سفارت برای گرفتن وقت فوری بهتر است؟

حجم بالای درخواست ها در سفارتخانه های آمریکا در کشورهای مختلف موجب تاخیر در روند بررسی پرونده ها می شود. به عبارت دیگر، متقاضی مجبور می شود تا برای مدت زمان طولانی تری منتظر گرفتن وقت سفارت آمریکا بماند. در چنین شرایطی، امکان گرفتن وقت فوری سفارت آمریکا وجود دارد. البته، وقت فوری سفارت ازنظر قانونی معنا و مفهومی ندارد.

با این وجود، متقاضی با توضیح شرایط خاص خود (به عنوان مثال، شروع ترم تحصیلی یا مشکلات پزشکی) می تواند روند درخواست ویزای خود را تسریع دهد. این درخواست ازطریق ایمیل برای افسران سفارت آمریکا در ارمنستان یا دبی ارسال می شود. رد یا قبولی درخواست متقاضی به نظر این افسران بستگی دارد. به این نکته توجه داشته باشید که گرفتن وقت فوری سفارت آمریکا با هزینه بیشتری همراه خواهد بود.

البته برای گرفتن وقت فوری سفارت آمریکا بهترین و سریعترین روش رزرو وقت های کنسلی است. برای این کار می توانید سایت وقت سفارت آمریکا در ارمنستان و دبی و دیگر سفارت های آمریکا را به طور منظم پیگیری کنید تا به محض خالی شدن وقت ها در صورت انصراف دیگر متقاضیان بتوانید آن ها را رزرو کنید.

همچنین می توانید گرفتن وقت سفارت آمریکا از کشورهای فرعی که متقاضی کمتری دارند مانند وقت سفارت آمریکا در قبرس، وقت سفارت آمریکا در گرجستان، وقت سفارت آمریکا در عمان و یا وقت سفارت آمریکا در تایلند را امتحان کنید.

برای ویزای توریستی آمریکا، سفارت آمریکا در ارمنستان بهتر است یا دبی؟

برای گرفتن وقت سفارت آمریکا برای ویزای توریستی می توانید ازطریق سفارت آمریکا در ایروان ارمنستان یا دبی اقدام کنید. با این وجود، سفارت آمریکا در دبی به عنوان بهترین سفارتخانه برای درخواست ویزای توریستی این کشور شناخته می شود. مدت زمان انتظار برای مراجعه به سفارت آمریکا در دبی به منظور اخذ ویزای توریستی این کشور حدود 15 روز است. البته، این مدت زمان به فاکتورهای متعددی ازجمله: زمان ارائه درخواست بستگی دارد.

برای ویزای دانشجویی آمریکا، سفارت آمریکا در ارمنستان بهتر است یا دبی؟

همانطور که می دانید، اولویت بندی ویزاها در سفارت آمریکا در کشورهای مختلف کاملاً رایج و قانونی است. به همین دلیل است که انتخاب سفارت باید با توجه به نوع ویزای درخواستی انجام شود. سفارت آمریکا در دبی برای اخذ ویزای دانشجویی این کشور بسیار مناسب است. به عبارت دیگر، بررسی پرونده های مربوط به ویزای دانشجویی در اولویت این سفارتخانه قرار دارد.

از آنجایی که دانشجویان وقت بسیار محدودی برای اخذ ویزا و سفر به آمریکا دارند، انتخاب سفارتخانه ای که سریع ترین وقت را می دهد، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. بنابراین؛ برای گرفتن وقت سفارت آمریکا برای ویزای دانشجویی بهتر است ازطریق دبی اقدام کنید.

کدام برای مصاحبه لاتاری بهتر است؟

برندگان لاتاری برای مصاحبه می توانند به سفارت آمریکا در ایروان ارمنستان، آنکارا ترکیه و ابوظبی امارات متحده عربی مراجعه کنند. تمام مصاحبه ها در این سفارتخانه ها به زبان فارسی انجام می شوند. از سوی دیگر، افسران آمریکایی این سفارتخانه ها آشنایی خوبی با ایرانیان دارند. همانطور که می بینید، سفارت آمریکا در دبی در این لیست قرار ندارد. در نتیجه، برای گرفتن وقت سفارت آمریکا برای لاتاری نمی توان به سفارت آمریکا در دبی مراجعه کرد.

بهترین سفارت آمریکا برای ایرانیان کدام است؟

در میان سفارتخانه های آمریکا در کشورهای واسط نمی توان بهترین گزینه برای اخذ ویزای این کشور را انتخاب کرد. این انتخاب به فاکتورهای متعددی وابسته است، ازجمله: نوع ویزا، میزان بودجه، مدت زمان انتظار و غیره. سفارت آمریکا در کشور ارمنستان به دلیل نزدیکی، امکان سفر زمینی و پایین بودن هزینه ها مورد توجه قرار گرفته است. با این وجود، سفارت آمریکا در دبی برای اخذ ویزای توریستی یا تحصیلی گزینه بهتری محسوب می شود چراکه روند بررسی این نوع پرونده ها سریع تر است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه گرفتن وقت سفارت آمریکا در دبی یا ارمنستان، با ما در تماس باشید و از خدمات استثنایی ما بهره مند شوید.

سخن پایانی

انتخاب بهترین سفارت آمریکا بستگی به عوامل متعددی دارد و براساس شرایط متقاضی تعیین می شود. 3 سفارت آنکارا، دبی و ارمنستان (ایروان) به عنوان 3 سفارت اصلی آمریکا برای ایرانیان معرفی شده اند. در این مقاله گرفتن وقت سفارت آمریکا در ارمنستان و گرفتن وقت سفارت آمریکا در دبی را با هم مقایسه کردیم و امیدواریم راهنمای خوبی برای شما بوده باشد. لطفا تجربیات خاص خود در گرفتن وقت سفارت از این 2 کشور را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

سفارت فوری گرفتن وقت فوری سفارت آمریکا را برای شما انجام می دهد. برای دریافت مشاوره و گرفتن وقت سفارت آمریکا فوری لطفا با شماره زیر تماس بگیرید:

سوالات متداول

آیا مصاحبه در سفارت آمریکا در دبی و ارمنستان به زبان فارسی انجام می شود؟

بله، افسران سفارت آمریکا در ارمنستان و دبی مسلط به زبان فارسی هستند. در نتیجه، مصاحبه بدون نیاز به مترجم و به زبان فارسی انجام می شود.

برای گرفتن وقت سفارت آمریکا چه باید کرد؟

گرفتن وقت سفارت آمریکا در کشورهای واسط به صورت غیرحضوری انجام می شود. متقاضی باید به سایت سفارت آمریکا مراجعه کرده و وقت سفارت بگیرد. مراحل گرفتن وقت سفارت آمریکا در مقاله نحوه گرفتن وقت سفارت آمریکا به طور کامل توضیح داده شده است.

آدرس سفارت آمریکا در دبی چیست؟

امارات متحده عربی، دبی، خیابان السیف، خیابان شیخ خلیفه بن زاید، کنسولگری آمریکا

مطالب مرتبط