هزینه های وقت سفارت آمریکا

هزینه های وقت سفارت آمریکا

اگر قصد سفر به ایالات متحده آمریکا را دارید، اخذ ویزای این کشور ضروری است. ویزای آمریکا، انواع مختلفی دارد که از مهم ترین آن ها می توان به ویزای توریستی، دانشجویی، کار یا مهاجرتی اشاره کرد. متقاضی اخذ ویزای آمریکا باید پس از گرفتن وقت سفارت آمریکا در سفارت یا کنسولگری این کشور در یکی از کشورهای همسایه ازجمله: ارمنستان، ترکیه یا امارات متحده عربی، تکمیل مدارک و پرداخت هزینه ها برای مصاحبه به این کشورها سفر کند. به این نکته توجه داشته باشید که بررسی پرونده درخواست ویزا و سفر به کشور واسط برای مصاحبه با هزینه همراه است که این هزینه با توجه به نوع ویزا و سفارتی که انتخاب می کنید تغییر می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد هزینه های وقت سفارت آمریکا، با ما همراه باشید.

هزینه های وقت سفارت آمریکا شامل چه مواردی است؟

هزینه های وقت سفارت آمریکا بسته به نوع ویزا شامل هزینه درخواست ویزا (MRV Fee)، هزینه SEVIS (برای ویزاهای F, M, J)، هزینه ترجمه و تأیید مدارک، هزینه ارسال و دریافت پاسپورت و هزینه‌ های متفرقه، هزینه سفر و اقامت می باشد.

هزینه MRV

هزینه های وقت سفارت آمریکا را به اختصار MRV (Machine Readable Visa) می گویند. افرادی که برای اخذ ویزای آمریکا به یکی از سفارت های این کشور در ارمنستان، ترکیه یا امارات متحده عربی مراجعه می کنند، موظف به پرداخت هزینه MRV هستند. در غیر اینصورت، درخواست متقاضی مورد بررسی قرار نمی گیرد. هزینه وقت سفارت آمریکا با توجه به نوع ویزای درخواستی و کشور مبدا متغیر است. با این وجود، این هزینه به طور میانگین 185 دلار تخمین زده می شود.

سویس فی (SEVIS Fee)

سویس فی (SEVIS Fee) هزینه‌ ای است که برای ثبت نام در سیستم اطلاعاتی ویزای دانشجویی و برنامه‌ های تبادل (Student and Exchange Visitor Information System – SEVIS) پرداخت می‌ شود. این سیستم برای مدیریت و پیگیری اطلاعات مربوط به دانشجویان خارجی (F و M ویزا) و شرکت‌ کنندگان در برنامه‌ های تبادل فرهنگی (J ویزا) که قصد دارند در ایالات متحده آمریکا تحصیل یا در برنامه‌ های تبادلی شرکت کنند، استفاده می‌ شود.

متقاضیان کدام ویزا باید هزینه SEVIS را پرداخت کنند؟

ویزای F و M: این ویزاها مخصوص دانشجویان تمام وقت است که قصد دارند در مدارس، دانشگاه‌ ها و سایر موسسات آموزشی ایالات متحده تحصیل کنند. هزینه SEVIS برای این ویزاها معمولاً 350 دلار است.
ویزای J: این ویزا برای شرکت‌ کنندگان در برنامه‌ه ای تبادل فرهنگی و آموزشی مانند دانشجویان تبادلی، اساتید، محققان و برخی از برنامه‌ های کار و سفر استفاده می‌ شود. هزینه SEVIS برای بیشتر برنامه‌ های J ویزا 220 دلار است، اما برای برخی از برنامه‌ های خاص، مانند برنامه‌ های کار و سفر تابستانی، این هزینه 35 دلار است.

هزینه ترجمه و تأیید مدارک

برای آماده‌ سازی مدارک به زبان انگلیسی نیاز به ترجمه رسمی و تأیید آنها است که هزینه‌ های خاص خود را دارد.

هزینه ارسال و دریافت پاسپورت

پس از مصاحبه و در صورت تأیید ویزا، پاسپورت باید به سفارت تحویل داده شود و پس از صدور ویزا به متقاضی بازگردانده شود که ممکن است هزینه‌ های پست و حمل و نقل را شامل شود.

هزینه‌ های متفرقه

هزینه‌ های دیگری مانند گرفتن عکس‌ های پاسپورتی با استانداردهای سفارت، کپی مدارک و غیره

هزینه سفر

با توجه به اینکه آمریکا در ایران سفارتخانه فعال ندارد باید هزینه سفر به سفارت آمریکا در کشورهای واسط مانند امارات، ترکیه و ارمنستان را به هزنه های وقت سفارت آمریکا اضافه کنید. هزینه سفر شامل هزینه پرواز، هتل، غذا و حمل و نقل می باشد.

هزینه ویزا برای مصاحبه

برای سفر به برخی از کشورهای واسط مانند دبی باید ویزای توریستی بگیرید. گرفتن وقت سفارت آمریکا در ترکیه، گرفتن وقت سفارت آمریکا در ارمنستان، وقت سفارت آمریکا در قزاقستان و وقت سفارت آمریکا در عمان نیاز به ویزا ندارید اما برای گرفتن وقت سفارت آمریکا در تایلند، گرفتن وقت سفارت آمریکا در وین و یا گرفتن وقت سفارت آمریکا در دبی نیاز به ویزا دارید.

هزینه MRV Fee برای ویزاهای توریستی و دانشجویی چقدر است؟

هزینه گرفتن وقت سفارت آمریکا

گرفتن وقت سفارت آمریکا برای ویزای دانشجویی و گرفتن وقت سفارت آمریکا ویزای توریستی هزینه های متفاوتی را شامل می شوند. در مجموع، هزینه‌ های گرفتن وقت سفارت آمریکا دانشجویی به دلیل اضافه شدن هزینه SEVIS بیشتر از هزینه‌ های گرفتن وقت سفارت آمریکا برای ویزای توریستی است.

ویزای دانشجویی دارای انواع مختلفی است که از مهم ترین آن ها می توان به ویزاهای نوع F، M و J اشاره کرد. هزینه MRV ویزاهای دانشجویی آمریکا، 185 دلار آمریکا و هزینه سویس فی ویزای دانشجویی (ویزای F و M) 350 دلار می باشد. ویزای توریستی این کشور نیز به دو دسته B1 (ویزای تجاری و کسب و کار) و B2 (ویزای درمانی و گردشگری) تقسیم می شود. هزینه MRV ویزاهای توریستی نوع B1 و B2 آمریکا همانند ویزاهای دانشجویی این کشور، 185 دلار آمریکا است.

هزینه وقت سفارت آمریکا برای دیگر انواع ویزا چقدر است؟

علاوه بر ویزای دانشجویی و توریستی، آمریکا دارای ویزاهای دیگری است. هزینه ویزاهای دیگر ازجمله: ویزای سرمایه گذاری (E2) و ویزای تجاری (E1)، مبلغ 205 دلار می باشد. این مبلغ برای ویزای نامزدی یا ازدواج (K)، 265 دلار آمریکا تخمین زده می شود. اگر در لاتاری آمریکا شرکت کرده اید و برنده شده اید، برای گرفتن وقت سفارت آمریکا برای لاتاری و اخذ ویزا موظف به پرداخت 330 دلار آمریکا هستید.

هزینه وقت سفارت برای ویزای مهاجرتی

ویزای مهاجرتی کشور آمریکا شامل ویزای کار و ویزای خانوادگی است. ویزای کار آمریکا به کسانی اعطا می شود که ازطریق پیشنهاد شغلی، کارآفرینی یا سرمایه گذاری به این کشور مهاجرت می کنند. ویزای کاری E1 ویژه نخبگان ورزشی و هنری است در حالی که برای افراد عادی، ویزای کاری E2 و E3 صادر می شود. ویزای کاری E4 نیز به افراد خاص ازجمله: مبلغان مذهبی، نیروهای عراقی یا افغانی که برای آمریکا کار کرده اند، اختصاص می یابد.

ویزای خانوادگی از دیگر انواع ویزای مهاجرتی کشور آمریکا محسوب می شود. این ویزا به افرادی تعلق می یابد که خانواده درجه یک تبعه آمریکا دارند. از مهم ترین انواع ویزای خانوادگی می توان به CR1، IR2، F1، F3، F4، IR5، k-1 اشاره کرد. همسر و فرزندان زیر 21 سال به عنوان افراد درجه یک در نظر گرفته می شوند. با این وجود، پدر، مادر، فرزند بالای 21 سال، فرزند متاهل، برادر، خواهر و حتی نامزد نیز می توانند واجد شرایط دریافت ویزای خانوادگی باشند.

به طور کلی، هزینه انواع ویزای مهاجرتی به شرح زیر می باشد:

  • ویزای کاری E2 و E3 آمریکا: 205 دلار
  • ویزای سرمایه گذاری و کارآفرینی T5 آمریکا: 205 دلار
  • ویزای خانوادگی IR1 و CR1: 535 دلار
  • ویزای کاری E آمریکا: 315 دلار

هزینه سفر به سفارت برای مصاحبه

آز آنجایی که آمریکا در ایران هیچ سفارت یا کنسولگری ندارد، متقاضیان ویزای آمریکا باید به کشورهای همسایه سفر کنند. این سفر با هزینه های مختلفی همراه است که از مهم ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هزینه سفارت آمریکا برای بررسی درخواست ویزا
  • هزینه اقامت در هتل یا اقامتگاه های مختلف
  • خورد و خوراک در کشور واسط
  • هزینه رفت و آمد
  • بلیط هواپیما یا هزینه سفر جاده ای (اتوبوس یا اتومبیل شخصی)
  • هزینه اخذ ویزای توریستی کشور واسط (برای سفر به امارات متحده عربی به ویزای توریستی نیاز خواهید داشت اما سفر به کشورهای ارمنستان و ترکیه بدون نیاز به ویزا امکان پذیر می باشد.)

با توجه به آنچه گفته شد، گرفتن وقت سفارت آمریکا با هزینه های جانبی مختلفی همراه است. این هزینه ها با توجه به کشور واسط تغییر می کنند. در نتیجه، نمی توان یک مبلغ ثابت به عنوان هزینه سفر به سفارت آمریکا برای مصاحبه حضوری تعیین کرد.

مجموع هزینه های گرفتن وقت سفارت آمریکا تقریبا چقدر است؟

هزینه گرفتن وقت سفارت آمریکا چقدر است

هزینه گرفتن وقت سفارت آمریکا متغیر است. مجموع هزینه‌ های گرفتن وقت سفارت آمریکا برای ویزای دانشجویی شامل هزینه درخواست ویزا (185 دلار)، هزینه SEVIS (350 دلار برای ویزای F و M) و هزینه‌ های متفرقه مانند ترجمه مدارک، عکس پاسپورتی و سفر و اقامت که می‌ تواند حدود 100 تا 300 دلار باشد، مجموعاً به حدود 610 تا 810 دلار می‌ رسد. برای ویزای توریستی، مجموع هزینه‌ ها شامل هزینه درخواست ویزا (185 دلار) و هزینه‌ های متفرقه مشابه، حدوداً به 260 تا 460 دلار می‌ رسد. هزینه‌ های دقیق ممکن است بسته به شرایط فردی و نیازهای خاص متقاضی متفاوت باشد. 

هزینه وقت سفارت آمریکا در ارمنستان

سفارت آمریکا در ارمنستان در پایتخت این کشور، ایروان قرار دارد. اطلاعات مربوط به این سفارتخانه به شرح زیر است:

  • آدرس سفارت آمریکا در ایروان: خیابان آمریکایی، ایروان ۰۰۸۲ (American Avenue 1, Yerevan 0082، Armenia)
  • ساعات کاری: از ساعت ۹ صبح تا ۶ بعد از ظهر (شنبه ها و یکشنبه ها تعطیل است.)
  • وب‌سایت سفارت: am.usembassy.gov
  • تلفن: ۰۰۳۷۴۱۰۴۶۴۷۰۰

ارمنستان، کشور بسیار کوچکی در همسایگی ایران به شمار می رود که به دلیل پایین بودن هزینه سفر مورد توجه قرار گرفته است. بسیاری از متقاضیان اخذ ویزای آمریکا ازطریق مسیرهای جاده ای (اتوبوس یا اتومبیل شخصی) به ارمنستان سفر می کنند. این موضوع موجب کاهش قابل توجه هزینه های سفر برای گرفتن وقت سفارت آمریکا می شود. از سوی دیگر، سفر به ارمنستان نیاز به ویزا ندارد. ناگفته نماند که هزینه اقامت، رفت و آمد و غیره در ارمنستان به مراتب پایین تر از دبی و ترکیه است. نکته مثبت دیگر اینک مصاحبه سفارت آمریکا در ارمنستان به زبان فارسی انجام می شود.

هزینه وقت سفارت آمریکا در ترکیه

سفارت آمریکا در کشور ترکیه هم در شهر آنکارا و هم در شهر استانبول قرار دارد. ترکیه به دلیل نزدیکی به ایران دارای مزایای بسیار زیادی است که از مهم ترین آن ها می توان به پایین بودن هزینه اقامت، بالا بودن تعداد پروازهای ایران به ترکیه و امکان سفر ازطریق مسیرهای جاده ای اشاره کرد.

  • آدرس سفارت آمریکا در آنکارا: منطقه چانکایا ۰۶۱۰۰، بلوار آتاتورک ۱۱۰، محله کاواکلیدر (Kavaklıdere, 110 Atatürk Blvd, 06100 Çankaya)
  • ساعات کاری: از ساعت 8:30 صبح تا 5:30 بعد از ظهر (شنبه ها و یکشنبه ها تعطیل است.)
  • وب‌سایت سفارت: tr.usembassy.gov
  • تلفن: ۵۵۵۵-۴۵۵-۳۱۲ (۹۰+)

هزینه وقت سفارت آمریکا در دبی

اگر دبی را برای مصاحبه در سفارت آمریکا انتخاب می کنید، باید هزینه های بالای سفر به این شهر را در نظر بگیرید. اول از همه، سفر به امارات متحده عربی نیاز به اخذ ویزای توریستی دارد که خود هزینه بر است (حدود 300 درهم). از سوی دیگر، بلیط هواپیما، اقامت در هتل، رفت و آمد و غیره در دبی قابل مقایسه با کشورهای ارمنستان و ترکیه نمی باشد. فراموش نکنید که دبی از لوکس ترین شهرهای خاورمیانه و جهان به شمار می رود. بدیهی است که هزینه سفر به این شهر بالا باشد.

اطلاعات مربوط به سفارت آمریکا در دبی به شرح زیر می باشند:

  • آدرس سفارت آمریکا در دبی: نبش خیابان السیف و شیخ خلیفه بن زاید، دبی، امارات متحده عربی
  • ساعات کاری: از ساعت ۸ صبح تا ساعت ۵ بعد از ظهر (شنبه ها و جمعه ها تعطیل است.)
  • وب سایت سفارت: ae.usembassy.gov
  • تلفن: ۰۰۹۷۱۴۳۰۹۴۰۰۰

ارزان ترین سفارت آمریکا

هزینه اخذ ویزای آمریکا در سفارت های مختلف با توجه به نوع ویزا تعیین می شود. به عبارت دیگر، کشور واسط در تعیین هزینه MRV ویزای آمریکا تاثیری ندارد. با این وجود، هزینه های جانبی ازجمله: سفر به کشور واسط، اقامت در هتل و غیره تاثیر بسیار زیادی بر هزینه کلی اخذ ویزای آمریکا دارند. سفارت آمریکا در ترکیه و ارمنستان به عنوان ارزان ترین گزینه ها به شمار می روند.

نحوه پرداخت هزینه سفارت آمریکا

هزینه های وقت سفارت آمریکا

شاید این سوال برایتان پیش بیاید که هزینه سفارت آمریکا را چگونه می توان پرداخت کرد. پرداخت هزینه سفارت آمریکا به عنوان بخش مهمی از فرآیند گرفتن وقت سفارت این کشور در نظر گرفته می شود. در واقع، بدون پرداخت هزینه MRV قادر به تعیین وقت مصاحبه نخواهید بود. پرداخت هزینه MRV سفارت آمریکا معمولاً ازطریق کارت های اعتباری بین المللی (ویزاکارت، مسترکارت، Diners Club، Apple pay Discover  یا  American Express) انجام می شود.

پرداخت هزینه وقت سفارت آمریکا

البته، برای ایرانیانی که کارت اعتباری بین المللی ندارند، امکان پرداخت هزینه MRV سفارت آنلاین به صورت نقدی نیز وجود دارد. در هر دو حالت، رسید پرداخت باید ضمیمه مدارک ارائه شده به سفارت آمریکا در روز مصاحبه شود. به این نکته توجه داشته باشید که این هزینه غیر قابل استرداد است. به عبارت دیگر، رد یا قبولی درخواست هیچ تاثیری بر هزینه پرداخت شده نخواهد داشت. به این نکته توجه داشته باشید که پرداخت این هزینه به صورت چک بانکی نیز قابل قبول نیست.  

مراحل گرفتن وقت سفارت آمریکا

گرفتن وقت سفارت آمریکا دارای مراحل مختلفی است که باید به ترتیب طی شوند. این مراحل عبارتند از:

  • پر کردن فرم ds 160
  • مراجعه به وبسایت رسمی خدمات ویزای آمریکا به آدرس usvisa-info.com
  • انتخاب گزینه Nonimmigrant Visa Applicant در صفحه باز شده
  • انتخاب سفارت آمریکا در یکی از کشورهای ارمنستان، امارات متحده عربی یا ترکیه (اگر برای مراجعه به سفارت آمریکا می خواهید به کشور دیگری ازقبیل: عمان، گرجستان، تایلند و غیره سفر کنید، کشور مورد نظر را در مرحله قبل به جای ایران انتخاب کنید).
  • وارد کردن اطلاعات شخصی و ایجاد حساب کاربری جدید
  • انتقال به صفحه پرداخت هزینه MRV سفارت آمریکا
  • پرداخت هزینه وقت سفارت آمریکا به صورت آنلاین با استفاده از مستر کارت یا ویزا کارت
  • باز شدن صفحه تقویم سفارت جهت انتخاب تاریخ و زمان مصاحبه حضوری در سفارت آمریکا

برای آشنایی کاملتر با این مراحل مقاله نحوه گرفتن وقت سفارت آمریکا را بخوانید.

چند نکته در مورد هزینه های وقت سفارت آمریکا

  • به این نکته توجه داشته باشید که برای تعیین تاریخ و زمان مصاحبه، تا سال بعد از پرداخت هزینه MRV وقت دارید. بعد از آن، متقاضی مجبور به پرداخت مجدد هزینه وقت سفارت آمریکا خواهد بود.
  • امکان 5 مرتبه تغییر تاریخ و زمان مصاحبه حضوری بدون پرداخت هزینه اضافی وجود دارد. با این وجود، اگر می خواهید کنسولگری آمریکا را تغییر دهید، هزینه MRV را باید مجدداً پرداخت کنید.
  • به هیچ عنوان هزینه وقت سفارت را دو بار پرداخت نکنید زیرا این هزینه غیر قابل بازگشت است. اگر هنوز تاییدیه پرداخت را دریافت نکرده اید صبور باشید زیرا ممکن است از یک تا چند روز طول بکشد.

سخن پایانی

برای کسانی که قصد اخذ ویزای آمریکا را دارند، اطلاع از هزینه های مختلف از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. هزینه سفارت آمریکا با توجه به نوع ویزا تعیین می شود و نمی توان مبلغ دقیقی برای آن مشخص نمود. با این وجود، این مبلغ بین 185 تا 300 دلار آمریکا تخمین زده می شود. البته، نمی توان هزینه های جانبی ازقبیل: سفر به کشور واسط را نیز نادیده گرفت. متقاضیان می توانند اطلاعات دقیق تر مربوط به هزینه هر نوع ویزا را از وبسایت رسمی وزارت امور خارجه آمریکا به دست آورند.

گرفتن وقت سفارت آمریکا فوری با سفارت فوری

هزینه های وقت سفارت آمریکا با توجه به نوع ویزا و کشور واسطی که انتخاب می کنید متغیر و متفاوت است و در مجموع مبلغ قابل توجهی است. گرفتن وقت سفارت، و تکمیل فرم ها و پرداخت هزینه باید به دقت و توسط کارشناس انجام شود زیرا:

  1. هزینه وقت سفارت غیر قابل بازگشت است و اشتباهات احتمالی مثلا در انتخاب نوع ویزای درخواستی باعث می شود هزینه وقت سفارت آمریکا که پرداخت کرده اید سوخت شود.
  2. مصاحبه سفارت آمریکا در کشور ثالث است و هزینه سفر خارجی زیاد است اگر اشتباهی صورت گیرد این هزینه ها از بین می رود.
  3. فرم هایی که تکمیل میکنید در سیستم مهاجرت آمریکا ثبت می شود و به عنوان سوابق شما درج می شود و حتی دیگر سفارت خانه ها به آن دسترسی دارند بنابراین لازم است همه اطلاعات به دقت و صحیح وارد شوند.

موسسه سفارت فوری کلیه مراحل گرفتن وقت سفارت آمریکا را برای شما به درستی و در سریعترین زمان ممکن انجام می دهد. کارشناسان سفارت فوری با تبحر در رزرو وقت های کنسلی سفارت آمریکا می توانند زمان انتظار برای وقت سفارت آمریکا برای مصاحبه را تا حد زیادی کاهش دهند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد هزینه های وقت سفارت آمریکا و گرفتن وقت فوری سفارت آمریکا با ما در تماس باشید:

مطالب مرتبط