وقت سفارت آمریکا ارمنستان یا ترکیه ؟ کدام بهتر است ؟

وقت سفارت آمریکا ارمنستان یا ترکیه

اگر قصد سفر به کشور آمریکا به دلایل مختلف را دارید، حتماً برای ورود به خاک این کشور به ویزا نیاز خواهید داشت. ویزای آمریکا دارای انواع مختلفی است که از مهم ترین آن ها می توان به ویزای دانشجویی، توریستی، کار یا لاتاری اشاره کرد. از آنجایی که آمریکا هیچ سفارت یا کنسولگری در ایران ندارد، متقاضیان اخذ ویزا باید به کشورهای همسایه ازجمله: دبی، ارمنستان و ترکیه سفر کنند. در مقالات قبلی در مورد وقت سفارت آمریکا دبی یا ترکیه و وقت سفارت آمریکا در ارمنستان یا دبی صحبت کردیم. حال اگر می خواهید بدانید گرفتن وقت سفارت آمریکا در ارمنستان بهتر است یا ترکیه؟ با ما در این مقاله همراه باشید.

چگونه بهترین سفارت آمریکا را پیدا کنم؟

برای متقاضیان اخذ ویزای آمریکا، انتخاب سفارت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. فاکتورهای متعددی بر نحوه انتخاب سفارت آمریکا در کشورهای واسط تاثیر می گذارند. از مهم ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • زبان مصاحبه
  • فاصله جغرافیایی کشور واسط تا ایران
  • هزینه سفر، اقامت در هتل، خورد و خوراک و غیره در کشور واسط
  • نیاز به اخذ ویزای توریستی کشور واسط
  • میزان سختگیری
  • خلوت یا شلوغ بودن سفارت (مدت زمان انتظار)

به این نکته توجه داشته باشید که پرونده های بررسی ویزا در سفارت آمریکا در کشورهای واسط بر اساس نوع ویزا اولویت بندی می شوند. در نتیجه، بهتر است سفارت مورد نظر خود را بر اساس نوع ویزای درخواستی انتخاب کنید تا روند بررسی و پاسخ دهی سریع تر انجام شود.

همچنین بخوانید: بهترین کشور برای گرفتن وقت سفارت آمریکا برای ایرانیان

مقایسه مزایا و معایب گرفتن وقت سفارت آمریکا از ارمنستان و ترکیه

سفارت آمریکا در ایروان ارمنستان

سفارت آمریکا در ارمنستان و ترکیه از گزینه های اصلی متقاضیان گرفتن وقت سفارت آمریکا جهت اخذ ویزای این کشور به شمار می رود. هر یک از این سفارت ها دارای مزایا و معایب متعددی هستند. شناخت مزایا و معایب هر یک از آن ها به انتخاب گزینه مناسب تر کمک بسیار زیادی می کند. از مهم ترین معایب سفارت آمریکا در ارمنستان می توان به پایین بودن کیفیت ارائه خدمات اشاره کرد. این موضوع می تواند در روند بررسی پرونده تاخیر ایجاد کند.

از سوی دیگر، تعداد پروازها به ارمنستان و اقامتگاه های این کشور در مقایسه با ترکیه محدودتر هستند. با این وجود، نمی توان مزایای انتخاب سفارت آمریکا در ارمنستان را نادیده گرفت. نزدیکی به ایران، عدم نیاز به اخذ ویزا برای ورود، امکان مصاحبه به زبان فارسی و پایین بودن هزینه سفر از مهم ترین مزایای سفارت آمریکا در ارمنستان به شمار می روند.

سفارت آمریکا در پایتخت ترکیه، آنکارا قرار دارد. البته، متقاضیان می توانند برای اخذ ویزا به کنسولگری آمریکا در استانبول نیز مراجعه کنند. سرعت بررسی پرونده ها در سفارت آمریکا در ترکیه بسیار سریع تر از ارمنستان است. مصاحبه ها در این سفارت نیز به زبان فارسی برگزار می شوند. جالب است بدانید که برای سفر به ترکیه به اخذ ویزای توریستی این کشور نیاز نخواهید داشت. البته، نمی توان صف انتظار طولانی سفارت آمریکا در ترکیه را نادیده گرفت.

آدرس سفارت آمریکا در ایروان، ارمنستان

  • آدرس: American Avenue 1- Yerevan 0082- Republic of Armenia
  • شماره تماس: 10494585(00374)

آدرس سفارت آمریکا در آنکارا، ترکیه

  • آدرس: 1480 Sokak No. 1, Cukurambar Mahallesi, 06530 Cankaya, Ankara
  • شماره تماس: 3122940000(0090)

آدرس سفارت آمریکا در استانبول، ترکیه

  • آدرس: Poligon Mahallesi, Sariyer Caddesi No: 75,Istinye 34460 Sariyer Istanbul/Türkiye ,
  • شماره تماس: 212-335 90 00

در ادامه، گرفتن وقت سفارت آمریکا در ارمنستان و گرفتن وقت سفارت آمریکا در ترکیه را از جهات مختلف مورد بررسی قرار می دهیم.

فاصله جغرافیایی

کشورهای ارمنستان و ترکیه هر دو از کشورهای همسایه ایران به شمار می روند. این دو کشور به دلیل فاصله بسیار کم با ایران، بهترین گزینه برای گرفتن وقت سفارت آمریکا محسوب می شوند. فاصله جغرافیایی کم بین ایران و ترکیه یا ایران و ارمنستان این امکان را فراهم می کند تا متقاضیان ازطریق مسیرهای جاده ای سفر کنند. به دلیل بالا بودن هزینه خرید بلیط هواپیما، سفر جاده ای می تواند یک مزیت بسیار مهم در کاهش هزینه های سفر به حساب آید.

نیاز به ویزا

خوشبختانه، سفر به هر دو کشور ارمنستان و ترکیه بدون نیاز به اخذ ویزای توریستی امکان پذیر است. به عبارت دیگر، متقاضیان گرفتن وقت سفارت آمریکا برای ورود به کشورهای ارمنستان و ترکیه نیاز به ویزا نخواهند داشت. این یک مزیت بزرگ و مهم برای شهروندان ایران به شمار می رود چراکه گرفتن ویزای توریستی خود با هزینه های اضافی همراه است. از سوی دیگر، درخواست اخذ ویزای توریستی کشور واسط می تواند روند رسیدگی به پرونده ویزای آمریکا را نیز به تعویق اندازد. به این نکته توجه داشته باشید که برای مراجعه به سفارت آمریکا در امارات متحده عربی (دبی یا ابوظبی) به ویزای توریستی این کشور نیاز خواهید داشت.

هزینه سفر

یکی از تفاوت های اصلی ارمنستان و ترکیه ازنظر سفارت آمریکا، هزینه سفر است. هزینه سفر شامل موارد مختلفی می شود که از مهم ترین آن ها می توان به بلیط هواپیما یا اتوبوس، اقامت در هتل، خورد و خوراک و غیره اشاره کرد. به طور کلی، هزینه سفر به ارمنستان به مراتب کمتر از سایر کشورهای همسایه ایران است. به همین دلیل است که بسیاری از متقاضیان، سفارت آمریکا در این کشور را برای اخذ ویزا انتخاب می کنند.

سختگیری سفارتخانه

سختگیری از مهم ترین فاکتورها در انتخاب سفارت آمریکا به شمار می رود چرا که ریجکتی یا قبول درخواست ویزا به نظر افسر مصاحبه کننده بستگی دارد. به همین دلیل است که متقاضیان ویزای آمریکا به دنبال سفارتخانه هایی هستند که میزان سختگیری در آن ها کمتر می باشد. البته، ویزای آمریکا تنها شامل حال کسانی می شود که واجد شرایط باشند. با این وجود، میزان سختگیری سفارت آمریکا در ایروان ارمنستان نسبت به موضوعاتی ازقبیل: خدمت سربازی یا سابقه کار در ارگان های خاص کمتر است.

دسترسی روزانه به پروازها

برای سفر به ارمنستان و ترکیه می توانید ازطریق مسیرهای جاده ای یا هواپیما اقدام کنید. بدیهی است که سفر زمینی به این دو کشور می تواند هزینه های سفر را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. البته، نمی توان خستگی سفر و طولانی بودن آن را نادیده گرفت. اگر قصد دارید به این دو کشور ازطریق مسیرهای هوایی سفر کنید، باید بدانید که تعداد پروازهای ایران به ترکیه (آنکارا یا استانبول) به مراتب بیشتر است. در واقع، هر روزه پروازهای متعددی از ایران به مقصد ترکیه و برعکس انجام می شوند. این در حالی است که دسترسی روزانه به پروازهای ایران-ارمنستان به مراتب محدودتر می باشد.

ارمنستان یا ترکیه، کدام برای گرفتن وقت سفارت آمریکا فوری بهتر است؟

گرفتن وقت فوری سفارت آمریکا تنها در شرایط خاص ازقبیل: مشکلات پزشکی، شروع ترم تحصیلی یا مصاحبه کاری امکان پذیر است. اگر قصد گرفتن وقت فوری سفارت آمریکا را دارید، می توانید از هر دو کشور ارمنستان و ترکیه اقدام کنید. در نهایت، درخواست شما باید توسط افسر آمریکایی مورد بررسی قرار گیرد. ناگفته نماند که بسیاری از متقاضیان، سفارت آمریکا در ارمنستان را ترجیح می دهند. لازم به ذکر است که به منظور اثبات دلایل خود برای اخذ وقت فوری سفارت آمریکا باید مدارکی را نیز ضمیمه ایمیل ارسالی کنید.

البته برای اینکه زمان انتظار برای وقت سفارت آمریکا کاهش پیدا کند بهتر است گرفتن وقت سفارت آمریکا از سفارت های فرعی را امتحان کنید. گرفتن وقت سفارت آمریکا در عمان، گرفتن وقت سفارت آمریکا در لبنان، گرفتن وقت سفارت آمریکا در آذربایجان و گرفتن وقت سفارت آمریکا در پاکستان برخی از گزینه ها هستند.

بهترین روش برای گرفتن وقت سفارت آمریکا فوری این است که وقت های کنسلی را رزرو کنید. رزرو وقت های کنسلی نیازمند بررسی مداوم وقت های سفارت آمریکا در کشورهای مختلف است تا در صورت انصراف یکی از متقاضیان بتوانید به سرعت آن را رزرو کنید. این کار به تخصص و تجربه نیاز دارد. ما برای شما این کار را انجام می دهیم، کافی است تماس بگیرید:

همچنین بخوانید: وقت سفارت آمریکا با ربات

کدام برای ویزای توریستی آمریکا بهتر است؟

سفارت آمریکا در استانبول

سفارت آمریکا در ترکیه (به ویژه، استانبول) بهترین گزینه برای گرفتن وقت سفارت آمریکا برای اخذ ویزای توریستی به حساب می آید. سفارت آمریکا در استانبول ترکیه، پرونده های مهاجرتی را مورد بررسی قرار نمی دهد. در واقع، درخواست ویزای توریستی آمریکا در اولویت این سفارتخانه قرار دارد. به همین دلیل است که روند بررسی پرونده و پاسخ دهی به درخواست ویزای توریستی در این سفارتخانه به مراتب سریع تر از سفارت آمریکا در ارمنستان انجام می شود. از سوی دیگر، فراوانی تعداد پروازها از ایران به ترکیه و برعکس را نمی توان نادیده گرفت.

کدام برای ویزای دانشجویی آمریکا بهتر است؟

اگر قصد اخذ ویزای دانشجویی آمریکا را دارید، زمان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است چراکه باید پیش از شروع ترم تحصیلی جدید وارد خاک آمریکا شوید. در نتیجه، باید به دنبال سفارت هایی باشید که خلوت تر هستند و زودتر وقت سفارت می دهند. از سوی دیگر، سختگیری افسر مصاحبه کننده نیز تاثیر بسیار زیادی بر رد یا قبولی درخواست ویزای دانشجویی شما دارد. به این ترتیب، شانس شما برای دریافت ویزای دانشجویی ایالات متحده آمریکا افزایش قابل توجهی خواهد داشت. به طور کلی، سفارت آمریکا در ایروان ارمنستان به عنوان یکی از بهترین گزینه ها برای گرفتن وقت سفارت آمریکا برای ویزای دانشجویی به حساب می آید.  

کدام برای ویزای مهاجرتی آمریکا بهتر است؟

گرفتن وقت سفارت آمریکا فوری

بررسی پرونده های مهاجرتی آمریکا در بسیاری از سفارت ها انجام نمی شود. ویزای مهاجرتی آمریکا شامل ویزای کار، سرمایه گذاری و غیره می شود. اگر قصد اخذ این نوع ویزا را دارید، باید در انتخاب سفارت آمریکا نهایت دقت را به خرج دهید. به طور کلی، سفارت آمریکا در کشور ترکیه به پرونده های مهاجرتی آمریکا رسیدگی نمی کند. اولویت این سفارت، ویزاهای تحصیلی و توریستی است. در نتیجه، بهتر است شانس خود را در سفارت آمریکا در کشور ارمنستان امتحان کنید.

کدام برای لاتاری بهتر است؟

کسانی که برنده لاتاری آمریکا شده اند، به این نکته توجه داشته باشند که مرکز کنسولی کنتاکی آمریکا یا KCC وظیفه انتخاب سفارت آمریکا را بر عهده دارد. به عبارت دیگر، برندگان لاتاری نمی توانند زمان و محل مصاحبه را خود انتخاب کنند. البته، امکان ثبت سفارتخانه پیشنهادی در فرم DS-260 وجود دارد. سفارت آمریکا برای مصاحبه لاتاری بعد از دریافت دعوت نامه مشخص می شود. به طور کلی، سفارت آمریکا در ارمنستان و ترکیه به عنوان گزینه های اصلی مصاحبه برندگان لاتاری آمریکا در نظر گرفته می شوند. دلیل اصلی انتخاب این کشورها برای مصاحبه لاتاری، نزدیکی جغرافیایی و فرهنگی به ایران است.

پیشنهاد می کنیم بخوانید: گرفتن وقت سفارت آمریکا برای لاتاری

بلاخره کدام؟ گرفتن وقت سفارت آمریکا در ارمنستان یا ترکیه

هر ساله، متقاضیان بسیار زیادی برای مصاحبه و اخذ ویزای آمریکا به کشورهای ارمنستان و ترکیه سفر می کنند. انتخاب بین سفارت آمریکا در ترکیه یا ارمنستان باید با توجه به نوع ویزا و شرایط متقاضی انجام شود. هر دو کشور ازنظر هزینه های سفر می توانند گزینه های مناسبی باشند. با این وجود، اولویت بندی رسیدگی به پرونده های ویزای آمریکا در سفارت این کشور در ارمنستان و ترکیه با یکدیگر تفاوت دارد. با کسب اطلاعات دقیق تر در مورد سفارت آمریکا در کشورهای مختلف، می توانید گزینه مناسب را انتخاب کنید.

برای گرفتن وقت فوری سفارت آمریکا در ترکیه یا ارمنستان، با ما در تماس باشید و از خدمات استثنایی ما بهره مند شوید. ما تمامی مراحل گرفتن وقت سفارت آمریکا شامل راهنمایی برای انتخاب بهترین سفارت آمریکا، پر کردن فرم ds-160 ، پرداخت هزینه های وقت سفارت آمریکا و دیگر مراحل تا روز مصاحبه را با اطمینان برای شما انجام می دهیم.

منتظر تماس شما هستیم!

برای ویزای توریستی، سفارت آمریکا در ارمنستان بهتر است یا ترکیه؟

هر دو سفارتخانه برای اخذ ویزای توریستی آمریکا مناسب هستند اما سفارت آمریکا در ترکیه گزینه بهتری است.

هزینه سفر به ترکیه بیشتر است یا ارمنستان؟

هزینه های سفر به ارمنستان کمتر است. به همین دلیل سفارت آمریکا در ارمنستان طرفداران زیادی دارد؟

برای وقت سفارت فوری کدام بهتر است؟

زمان انتظار وقت سفارت آمریکا بستگی به تعداد درخواست ها دارد و نمی توان گفن کدام سفارت زودتر وقت می دهد اما به نظر میرسد سفارت امریکا در ارمنستان خلوتتر باشد.

مطالب مرتبط