وقت سفارت امریکا برای ایرانیان چگونه است ؟

وقت سفارت امریکا برای ایرانیان

سفر به آمریکا، خواسته بسیاری از ایرانیان است. با این وجود، برای سفر یا مهاجرت به آمریکا حتما به ویزا نیاز خواهید داشت. آمریکا برای ورود شهروندان کشورهای دیگر ازجمله ایران، ویزاهای مختلفی را صادر می کند که از مهم ترین آن ها می توان به ویزای تحصیلی، کاری، سرمایه گذاری و غیره اشاره کرد. از آنجایی که آمریکا در ایران سفارت ندارد، متقاضیان واجد شرایط برای اخذ ویزای آمریکا باید به سفارت آمریکا در یکی از کشورهای همسایه سفر کنند اما پیش از آن باید وقت سفارت بگیرند. اگر می خواهید بیشتر در مورد نحوه گرفتن وقت سفارت آمریکا برای ایرانیان و قوانین مربوط به آن بدانید، با ما همراه باشید.

گرفتن وقت فوری سفارت آمریکا برای ایرانیان با سفارت فوری

گرفتن وقت سفارت آمریکا برای ایرانی ها به طور کلی شامل مراحل زیر است:

  1. انتخاب بهترین سفارت آمریکا براساس شرایط
  2. تکمیل فرم DS-160 ( فرم ds 160 چیست )
  3. پرداخت هزینه MRV fee
  4. ایجاد حساب کاربری در سایت سفارت آمریکا در کشور ثالث
  5. انتخاب وقت سفارت
  6. دریافت رسید ثبت درخواست وقت سفارت

ما این مراحل را بدون اشتباه و در سریعترین زمان ممکن برای شما انجام می دهیم، برای اخذ وقت سفارت آمریکا برای ویزای توریستی، وقت سفارت آمریکا برای ویزای تحصیلی و وقت سفارت آمریکا برای دیگر انواع ویزا با ما تماس بگیرید:

کدام سفارت آمریکا برای ایرانیان بهتر است؟

همانطور که می دانید، ایرانیان برای ورود به خاک آمریکا نیاز به ویزا دارند. از سوی دیگر، آمریکا هیچ گونه سفارت یا کنسولگری در ایران ندارد. در نتیجه، متقاضیان اخذ ویزای آمریکا برای بررسی پرونده باید به یکی از کشورهای همسایه سفر کنند. این موضوع موجب افزایش هزینه ها می شود. اما بهترین سفارت امریکا برای ایرانیان کدام است؟ از مهم ترین کشورهای واسط که توسط خود کشور آمریکا معرفی شده است می توان به امارات متحده عربی (دبی)، ارمنستان و ترکیه اشاره کرد.

گرفتن وقت سفارت آمریکا در دبی برای ایرانیان

بسیاری از شهروندان ایرانی برای بررسی درخواست ویزای آمریکا به دبی سفر می کنند. سفارت آمریکا در دبی بهترین مکان برای بررسی پرونده های درخواست ویزاهای توریستی و تحصیلی به شمار می رود. با توجه به بالا بودن هزینه سفر و اقامت در دبی، تعداد پرونده های درخواست ویزای آمریکا کمتر است. در نتیجه، با گرفتن وقت سفارت آمریکا در دبی، مدت زمان انتظار به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. به این نکته توجه داشته باشید که برای سفر به امارات متحده عربی به ویزای توریستی نیاز خواهید داشت. اخذ این ویزا قطعاً با هزینه های اضافی همراه خواهد بود.

گرفتن وقت سفارت آمریکا در ترکیه برای ایرانیان

در چندین سال اخیر، اکثر ایرانیان برای اخذ ویزای آمریکا به سفارت این کشور در آنکارا یا استانبول سفر می کنند. سفر آسان و پایین بودن هزینه ها موجب محبوبیت ترکیه شده اند. با این وجود، افزایش تقاضاها باعث می شود تا گرفتن وقت سفارت آمریکا در ترکیه سخت تر و زمان برتر باشد. به طور کلی، گرفتن وقت سفارت آمریکا در ترکیه با مزایای زیر همراه است:

  • امکان مصاحبه به زبان فارسی
  • عدم نیاز به ویزا برای ورود به کشور ترکیه
  • فراوان بودن پروازهای ایران به ترکیه
  • امکان سفر به ترکیه به صورت زمینی

به این نکته توجه داشته باشید که سفارت آمریکا در ترکیه بهترین گزینه برای گرفتن وقت سفارت آمریکا برای ویزای لاتاری به شمار می رود.

گرفتن وقت سفارت آمریکا در ارمنستان برای ایرانیان

سفارت آمریکا در ایروان ارمنستان

ارمنستان نیز از دیگر کشورهای محبوب برای گرفتن وقت سفارت آمریکا به شمار می رود. پایین بودن هزینه ها در این کشور از اصلی ترین دلایل محبوبیت ارمنستان برای تعیین وقت سفارت آمریکا محسوب می شود. گرفتن وقت سفارت آمریکا در ارمنستان همچنین مزایای زیر را به همراه دارد:

  • امکان مصاحبه به زبان فارسی
  • عدم نیاز به اخذ ویزا برای ورود به کشور ارمنستان
  • پایین بودن هزینه اقامت در کشور ارمنستان
  • امکان سفر به ارمنستان ازطریق راه های زمینی

صف های طولانی سفارت، پروازها و اقامتگاه های کمتر و کیفیت پایین خدمات از معایب این کشور برای گرفتن وقت سفارت آمریکا محسوب می شوند.

ترکیه، ارمنستان و دبی بهترین سفارت های آمریکا برای ایرانیان هستند که به عنوان سفارت های اصلی آمریکا شناخته می شوند اما گاهی با توجه به شرایط می توانید سفارت های فرعی آمریکا برای ایرانیان مانند عراق، پاکستان، گرجستان، قطر و غیره را انتخاب کنید و از مزایای خلوت تر بودن این سفارت ها بهره مند شوید.

همچنین بخوانید:

وقت سفارت آمریکا برای ایرانیان چقدر طول می کشد؟

عوامل بسیار زیادی بر مدت زمان انتظار برای گرفتن وقت سفارت آمریکا تاثیر دارند. از مهم ترین آن ها می توان به زمان ارائه درخواست، حجم درخواست ها در سفارت آمریکا، نوع ویزای درخواستی و غیره اشاره کرد. به این نکته توجه داشته باشید که پرونده های متقاضیان با توجه به نوع ویزای درخواستی اولویت بندی می شوند. این موضوع می تواند زمان رسیدگی به پرونده را تسریع کند یا به تاخیر بیاندازد.

به طور کلی، اولویت بندی وقت سفارت آمریکا برای ویزاهای مختلف به شرح زیر است:

  • ویزای تحصیلی و فرصت مطالعاتی
  • ویزای توریستی، دیدار اقوام، ویزای کاری، شرکت در کنگره، درمان پزشکی
  • ویزای نامزدی و سرمایه گذاری
  • گرین کارت و سیتیزن آمریکا

جالب است بدانید که برخی از کنسولگری های آمریکا در کشورهای واسط تنها بر نوع خاصی از درخواست ویزاها تمرکز دارند. در نتیجه، پیدا کردن کنسولگری متناسب با نوع ویزای درخواستی می تواند روند بررسی پرونده را تسریع دهد. در مجموع، متقاضیان گرفتن وقت سفارت آمریکا باید به طور میانگین حدود 3 ماه انتظار بکشند.

تعیین وقت سفارت آمریکا برای ایرانیان چقدر هزینه دارد؟

وقت سفارت آمریکا

هزینه سفارت آمریکا با توجه به نوع ویزای درخواستی تعیین می شود. در مجموع، اگر برای ویزای نوع F، M، J، B1 و B2 درخواست داده اید، ملزم به پرداخت 185 دلار آمریکا هستید. این مبلغ برای ویزای سرمایه گذاری (E2) و ویزای تجاری (E1) حدود 205 دلار تخمین زده می شود.

هزینه ویزای نامزدی (K2) نیز 265 دلار آمریکا می باشد. این در حالی است که بالاترین رقم مربوط به ویزای لاتاری است که مبلغ آن 330 دلار آمریکا می باشد. برای کسب اطلاعات دقیق تر در مورد هزینه سفارت آمریکا برای بررسی درخواست اخذ انواع ویزا می توانید به سایت سفارت آمریکا مراجعه کنید.

علاوه بر هزینه وقت سفارت باید هزینه سفر به کشور ثالث برای انجام مصاحبه را نی زدر نظر بگیرید که با توجه به انتخاب شما می تواند مبالغ متفاوتی باشد.

نکاتی برای گرفتن وقت فوری سفارت آمریکا برای ایرانی ها

گاهی اوقات، حجم درخواست ها در کنسولگری های مختلف آمریکا بسیار بالاست. در نتیجه، مدت زمان انتظار برای گرفتن وقت سفارت طولانی تر از حالت معمولی می شود. این در حالی است که شما در کوتاه ترین زمان ممکن نیاز به اخذ ویزای آمریکا و ورود به این کشور دارید. در چنین شرایطی، متقاضی باید برای گرفتن وقت فوری سفارت آمریکا اقدام کند.

قوانین و شرایط گرفتن وقت فوری سفارت آمریکا در تمامی کشورهای واسط یکسان نمی باشند. البته، چیزی به عنوان وقت فوری سفارت آمریکا وجود ندارد. اگرچه، متقاضی می تواند دلایل خود برای گرفتن وقت فوری سفارت را ازطریق ایمیل برای مسئولان سفارت شرح دهد. در برخی از شرایط (به عنوان مثال، مشکلات پزشکی)، مسئولین سفارت با درخواست متقاضی موافقت می کنند. البته، گرفتن وقت فوری سفارت آمریکا با هزینه بیشتری همراه خواهد بود.

برای گرفتن وقت سفارت آمریکا فوری باید به دنبال وقت های کنسلی سفارت آمریکا باشد که کار ساده ای نیست، همچنین می توانید گرفتن وقت سفارت آمریکا از سفارت های فرعی مانند وقت سفارت آمریکا از قطر، وقت سفارت آمریکا از گرجستان، وقت سفارت آمریکا از مالزی و وقت سفارت آمریکا در عمان را امتحان کنید.

تیم سفارت فوری تجربه موفقی در اخذ وقت فوری سفارت آمریکا دارد، کافی است با شماره زیر تماس بگیرید:

مدارک لازم برای گرفتن وقت سفارت آمریکا

برای گرفتن وقت سفارت آمریکا از یکی از کشورهای واسط باید مدارک زیر را تحویل کنسولگری این کشور دهید:

  • فرم DS-160 تکمیل شده به زبان فارسی یا تاییدیه تکمیل این فرم به زبان انگلیسی
  • کپی از صفحه اول گذرنامه با اعتبار حداقل 6 ماه
  • عکس 5×5 با پس زمینه سفید
  • مدارک شناسایی ازجمله: کارت ملی و شناسنامه
  • آدرس ایمیل و شماره تماس متقاضی
  • اسکن از صفحه ویزا (در صورت سفر به ایالات متحده آمریکا در گذشته)

هرگونه نقص در مدارک موجب تاخیر در روند بررسی پرونده اخذ ویزای کشور آمریکا می شود. در نتیجه، پیش از مراجعه به کنسولگری آمریکا در یکی از کشورهای همسایه حتماً از کامل بودن مدارک خود اطمینان خاطر پیدا کنید. با گرفتن وقت سفارت آمریکا، روز مصاحبه و قرار ملاقات با مصاحبه کنند مشخص می شود. البته، متقاضی باید هزینه مربوط به سفارت را نیز پرداخت کند. متقاضی دریافت ویزای آمریکا در روز مصاحبه به مدارک زیر نیاز خواهد داشت:

  • مدارک شغلی ازجمله: گواهی اشتغال به کار، ترجمه روزنامه رسمی، نظام مهندسی، جواز کسب، پروانه بهره‌برداری، کارت پرسنلی یا بازرگانی، آخرین آگهی تغییرات و تصمیمات، حکم کارگزینی یا بازنشستگی، پروانه مطب یا گواهی شورای اصناف
  • اصل سند ملکی به همراه ترجمه
  • اصل مدارک شناسایی ازقبیل: شناسنامه، کارت ملی و سند ازدواج یا طلاق به همراه ترجمه آن ها
  • گذرنامه با حداقل شش ماه اعتبار به همراه پاسپورت های قبلی
  • اصل دعوتنامه به همراه فرم ۱۳۴-I تکمیل شده
  • واچر هتل محل اقامت در آمریکا
  • رزرو بلیط هواپیما به صورت رفت و برگشت
  • دو قطعه عکس 5×5 رنگی با پس زمینه سفید
  • اثبات تمکن مالی
  • اصل کارت پایان خدمت یا معافیت از خدمت به همراه ترجمه
  • پرینت گردش مالی حساب بانکی متقاضی در شش ماه اخیر
  • تاییدیه برگه وقت سفارت
  • ترجمه سوابق بیمه
  • رسید پرداخت هزینه سفارت
  • تاییدیه فرم DS-160

نحوه گرفتن وقت سفارت آمریکا برای ایرانیان چگونه است؟

برای گرفتن وقت سفارت کشور آمریکا می توانید به صورت اینترنتی اقدام کنید. تکمیل فرم های مورد نیاز برای گرفتن وقت سفارت از جمله فرم DS-160 یکی از مهمترین مراحل است. کافی است به سایت https://ais.usvisa-info.com/ مراجعه نمایید و در این سایت بعد از ساختن حساب کاربری، برای گرفتن وقت سفارت آمریکا ثبت نام کنید. پس از پرداخت هزینه ها می توانید وقت سفارت را انتخاب کنید.

گرفتن وقت سفارت آمریکا از مهم ترین مراحل اخذ ویزای این کشور به شمار می رود. متقاضیان سفر به کشور آمریکا پس از گرفتن وقت سفارت برای ارائه مدارک و مصاحبه با افسر آمریکایی باید به سفارت این کشور در یکی از کشورهای همسایه مراجعه کنند.

نکات مهم گرفتن وقت سفارت آمریکا برای ایرانیان و روز مصاحبه

نحوه گرفتن وقت سفارت امریکا برای ایرانیان

اگر قصد گرفتن وقت سفارت آمریکا را دارید، باید به چند نکته کلیدی توجه داشته باشید:

  • مدت زمان انتظار برای تعیین وقت ملاقات به حجم درخواست ها بستگی دارد. حجم درخواست ها در برخی از سفارت ها بیشتر و رد برخی کمتر است. پیش از سفر به کشور واسط حتماً اطلاعات کاملی در رابطه با این موضوع به دست آورید.
  • نقص در مدارک یا اطلاعات ارائه شده می تواند موجب رد درخواست اخذ ویزای شما شود.
  • هزینه گرفتن وقت سفارت به نوع ویزای درخواستی بستگی دارد. به این نکته توجه داشته باشید که این هزینه، صرف نظر از رد یا قبول درخواست، به متقاضی بازگردانده نمی شود.
  • هزینه گرفتن وقت سفارت تا یکسال بعد از تایید درخواست معتبر است. بعد از گذشت یکسال، متقاضی مجدداً مجبور به پرداخت هزینه خواهد شد. این هزینه باید توسط مستر کارت، ویزا کارت یا سایر کارت های بانکی بین المللی پرداخت شود.
  • ثبت درخواست قرار ملاقات در سایت کاملاً ضروری است. این روند برای نظم بخشیدن به بررسی درخواست ها در نظر گرفته شده است.

به طور کلی، جهت تکمیل فرم های مربوطه و جمع آوری مدارک می توانید با کارشناسان سفارت فوری در ارتباط باشید.

اولویت وقت سفارت آمریکا با کدام ویزاها است؟

اولویت وقت سفارت آمریکا با ویزاهای توریستی (B) و ویزاهای تحصیلی (F) است.

مطالب مرتبط