وقت سفارت آمریکا چقدر طول میکشد ؟

وقت سفارت آمریکا چقدر طول میکشد ؟

اولین قدم برای دریافت ویزای آمریکا، چه برای مهاجرت، تحصیل، کار یا شرکت در برنامه لاتاری گرین کارت دریافت وقت سفارت آمریکا می‌ باشد. مدت زمان انتظار وقت سفارت آمریکا، یکی از سوالات مهم و رایجی است که متقاضیان با آن مواجه هستند. پاسخ به این سوال که وقت سفارت آمریکا چقدر طول میکشد به نوع ویزا، تعداد متقاضیان، محل سفارت و شرایط کنونی بستگی دارد. این مقاله به بررسی عوامل موثر بر طول مدت دریافت وقت سفارت آمریکا و راهکارهایی برای کاهش زمان انتظار می‌ پردازد.

گرفتن وقت سفارت آمریکا فوری با سفارت فوری

گرفتن وقت سفارت آمریکا و دریافت ویزا به طور کلی شامل مراحل زیر است:

  1. انتخاب بهترین سفارت آمریکا با توجه به شرایط
  2. تکمیل فرم های مربوطه (ds-160) و (ds-260)
  3. تعیین وقت سفارت
  4. تکمیل مدارک و آمادگی برای مصاحبه
  5. سفر به کشور ثالث برای مصاحبه

دریافت وقت فوری سفارت آمریکا می‌ تواند در شرایط اضطراری و ضروری بسیار کمک‌ کننده باشد. این فرآیند به شما امکان می‌ دهد تا بدون تحمل زمان‌ های طولانی انتظار، سریع‌ تر به مراحل دریافت ویزا بپردازید. ما در سفارت فوری در کنار شما هستیم تا وقت سفارت آمریکا در کمترین زمان ممکن را رزرو کنید. ما می توانیم مدت زمان گرفتن وقت سفارت آمریکا را با استفاده از ترفندها و روش های خاص خودمان تا حداقل 2 ماه کاهش دهیم. برای اخذ وقت فوری سفارت آمریکا شامل وقت فوری سفارت آمریکا تحصیلی، وقت سفارت آمریکا توریستی، وقت سفارت آمریکا برای مهاجرت و وقت سفارت آمریکا لاتاری با ما تماس بگیرید:

گرفتن وقت سفارت آمریکا حدودا چقدر زمان میبرد؟

برای اینکه به صورت تقریبی بدانید گرفتن وقت سفارت امریکا چقدر طول میکشد نگاهی به جدول زیر بیاندازید. البته این زمان ها کاملا تقریبی است و تحت تاثیر عوامل موثر بر زمان انتظار وقت سفارت می تواند بسیار بیشتر یا بسیار کمتر باشد.

نوع ویزازمان انتظار
ویزای مهاجرتی (Immigrant Visa)حدودا بین 6 تا 12 ماه
ویزای توریستی (B1/B2)حداقل 6 ماه
ویزای دانشجویی (F1/J1)حدودا بین 4 تا 8 هفته
ویزای کاری (H1B/L1)حدودا بین 4 تا 12 هفته
ویزای لاتاری گرین کارتحدودا بین 6 تا 12 ماه

برای دریافت وقت فوری سفارت (رزرو وقت های کنسلی) با ما تماس بگیرید:

اولویت وقت سفارت آمریکا به ترتیب:

  • وقت سفارت برای ویزای دانشجویی (F1/J1/M1): سفارت‌ ها معمولا برای ویزای دانشجویی اولویت بالاتری قائل هستند تا دانشجویان بتوانند به موقع به کشور مقصد سفر کرده و تحصیل خود را آغاز کنند.
  • وقت سفارت برای ویزای درمانی: افرادی که نیاز به درمان پزشکی فوری دارند می‌ توانند با ارائه مدارک پزشکی درخواست اولویت برای وقت سفارت دهند.
  • وقت سفارت برای ویزای کاری (H1B/L1/O/P/Q): کارمندان متخصص که باید به سرعت به محل کار خود در آمریکا بروند.
  • وقت سفارت برای ویزای خانوادگی (Immediate Relative Visas)
  • وقت سفارت برای ویزای دیپلماتیک و رسمی (A, G, NATO)

عوامل موثر بر زمان انتظار وقت سفارت آمریکا

وقت سفارت امریکا چقدر طول می کشد

نوع ویزا

همان طور که گفتیم انواع ویزای آمریکا دارای اولویت های متفاوتی هستند و سفارت های آمریکا برای ویزاهای با اولویت بالاتر وقت سفارت نزدیکتری را اختصاص می دهند. به عنوان مثال اولویت وقت سفارت تحصیلی بیشتر از اولویت وقت سفارت توریستی است.

محل سفارت یا کنسولگری

یکی از عوامل مهم در مدت زمان انتظار برای وقت سفارت آمریکا این است که کدام سفارت را انتخاب کرده باشید. معمولا مدت زمان انتظار برای وقت سفارت آمریکا در سفارت های اصلی بیشتر طول می کشد و علت آن هم حجم بالای متقاضیان در این سفارت ها می باشد. 3 سفارت دبی، ایروان و آنکارا سه سفارت اصلی برای دریافت وقت سفارت آمریکا توسط ایرانیان هستند. برای رزرو سریعترین وقت سفارت آمریکا بهتر است سفارت های فرعی را انتخاب کنید.

زمان درخواست

در طول دوره های اوج سفر و قبل از تعطیلات زمان انتظار برای وقت سفارت می تواند به طور قابل توجهی طولانی تر شود. بنابراین همیشه توصیه می شود که هر چه زودتر برای اخذ وقت سفارت اقدام کنید.

مراحل دریافت وقت سفارت آمریکا

برای اینکه به طور دقیق تر بدانید وقت سفارت آمریکا چند روز طول می کشد بهترین کار این است که به سایت سفارت آمریکا بروید و اقدام به دریافت وقت سفارت امریکا کنید. قبل از پرداخت می توانید اولین وقت خالی سفارت آمریکا را مشاهده کنید. در زیر مراحل تعیین وقت سفارت آمریکا به اختصار توضیح داده شده است:

انتخاب بهترین سفارت آمریکا

ابتدا باید سفارت مورد نظر خود را انتخاب کنید. معمولا ایرانیان یکی از سه سفارت اصلی را انتخاب می کنند. گرفتن وقت سفارت آمریکا در ترکیه، وقت سفارت امریکا در ارمنستان و وقت سفارت آمریکا در آنکارا گزینه های معمول تری هستند. اما اگر مشکل زبان نداشته باشید می توانید برای گرفتن وقت سفارت فوری آمریکا یکی از سفارت های فرعی آمریکا مانند گرفتن وقت سفارت امریکا در آذربایجان، وقت سفارت آمریکا در لبنان، وقت سفارت امریکا در یونان وقت سفارت آمریکا در تاجیکستان، عمان و یا قزاقستان را امتحان کنید.

تکمیل فرم های مربوطه

فرم DS-160 برای ویزاهای غیرمهاجرتی و فرم DS-260 برای لاتاری 2 مورد از مهمترین مدارک برای گرفتن وقت سفارت آمریکا هستند. برای دسترسی به این فرم ها باید به آدرس ceac.state.gov/ceac مراجعه و گزینه مربوطه را انتخاب کنید. بعد از تکمیل این فرم ها که ممکن است 2 الی 3 ساعت طول بکشد صفحه تاییدیه دارای بارکد برای شما نمایش داده می شود. از این صفحه پرینت بگیرید و تا روز مصاحبه از آن نگهداری کنید.

ساخت حساب کاربری در سایت وقت سفارت آمریکا

در این مرحله باید به سایت رسمی سفارت آمریکا رفته و یک حساب کاربری برای خود بسازید. آدرس سایت وقت سفارت آمریکا برای سفارت های اصلی (ترکیه، ارمنستان و دبی) usvisa-info.com و برای سفارت های فرعی www.ustraveldocs.com می باشد.

پرداخت هزینه وقت سفارت

برای اینکه بتوانید وقت سفارت خود را نهایی کنید لازم است هزینه وقت سفارت را بپزدارید. این هزینه بسته به نوع ویزا متفاوت است و به عنوان مثال برای ویزای توریستی برابر با 185 دلار می باشد. بعد از پرداخت هزینه تاییدیه پرداخت را دریافت می کنید که ممکن است کمی طول بکشد. این رسید را نزد خود نگه دارید.

رزرو وقت مصاحبه

شما می توانید اولین وقت خالی سفارت آمریکا را مشاهده کنید و از تقویم وقت های خالی سفارت امریکا متناسبترین را انتخاب کنید. تغییر وقت سفارت تا 5 بار امکان پذیر است. اگر مدت زمان انتظار وقت سفارت شما خیلی زیاد است باید به دنبال وقت های کنسلی باشید. برای گرفتن وقت های نزدیکتر با سفارت فوری تماس بگیرید.

چگونه وقت سفارت فوری آمریکا بگیریم؟ چند راهکار

گرفتن وقت سفارت امریکا چقدر زمان میبرد

از سفارت فوری کمک بگیرید

سریعترین وقت سفارت آمریکا را با تیم سفارت فوری رزرو کنید. سفارت فوری با سال ها تجربه موفق در اخذ وقت فوری سفارت آمریکا می تواند زمان مصاحبه شما را به مدت قابل توجهی کاهش دهد. مدت زمان وقت سفارت آمریکا معمولا 6 ماه و بیشتر است ما می توانیم این زمان را به 2 ماه و کمتر کاهش دهیم. کافی است با ما تماس بگیرید.

به سراغ سفارت‌ های با ترافیک کمتر بروید

همان طور که قبلا هم گفتیم سفارت های فرعی مانند قطر، عمان و گرجستان معمولا وقت های خالی بیشتری دارند و با انتخاب آن ها وقت سفارت امریکا کمتر طول میکشد.

وب‌ سایت سفارت‌ ها را به طور منظم چک کنید تا از وقت های کنسلی باخبر شوید

گاهی فرادی که وقت سفارت گرفته اند به دلایل مختلف نمی توانند در تاریخ مورد نظر برای مصاحبه حاضر شوند و به همین دلیل تاریخ مصاحبه خود را کنسل می کنند. با پیگیری مداوم سایت سفارت مورد نظر ممکن است اولین کسی باشید که از وقت های کنسلی سفارت باخبر می شوید و بتوانید آن را رزرو کنید.

مدارک را آماده کنید و هر لحظه آماده سفر باشید

مدارک مورد نظر برای روز مصاحبه از جمله رسید های پرداخت هزینه وقت سفارت، تاییدیه فرم ها، پاسپورت معتبر با حداقل 6 ماه اعتبار، ویزا در صورت نیاز برای سفر به کشور ثالث، عکس و دیگر مدارک را آماده کنید تا در صورت خالی شدن وقت های پر سفارت شرایط سفر فوری به سفارت مورد نظر را داشته باشید.

تعیین وقت اکسپدایت سفارت

شما می توانید بعد از ثبت نام وقت سفارت درخواست وقت اضطراری بدهید. تنها افرادی واجد شرایط رزرو وقت اضطراری سفارت هستند که دلیل قانع کننده برای آن داشته باشند. مواردی مانند درمان پزشکی، حضور در مراسم تشییع، سفر کاری پیش بینی نشده و یا حضور در کلاس ها می توانند دلایل قابل قبولی باشند.

درخواست وقت سفارت اضطراری فقط یک بار قابل انجام است و از آنجایی که ممکن است یک وقت سفارت خیلی نزدیک به شما اختصاص داده شود بهتر است قبل از استفاده از این امکان از در دسترس بودن تمام مدارک، ویزا در صورت نیاز، بلیط پرواز و غیره اطمینان حاصل کنید.

نکته دیگر اینکه درخواست های وقت سفارت اکسپدایت معمولا رد می شوند همچنین اگر با آن موافقت شود اما آفیسر در طول مصاحبه تشخیص دهد که شما نیاز به سفر فوری به ایالات متحده نداشته اید، ممکن است تأثیر منفی بر نتیجه درخواست ویزا داشته باشد.

چرا سفارت فوری را انتخاب کنیم؟

  • برای گرفتن وقت سفارت می توانید شخصا اقدام کنید اما به دلایل زیر توصیه می کنیم این کار را توسط تیم سفارت فوری انجام دهید:
  • تکمیل فرم ds-160 زمانبر بوده و باید به زبان انگلیسی انجام شود، گاهی یک اشتباه کوچک به عنوان مثال انتخاب اشتباه نوع ویزا در فرایند تعیین وت سفارت آمریکا، می تواند باعث رد درخواست ویزای شما شود.
  • اطلاعات فرم ها بسیار مهم است و به عنوان سابقه در سفارت مربوطه نگهداری می شود و حتی در سفارت های دیگر هم قابل دسترسی است بنابراین باید در تکمیل آن ها دقیق باشید.
  • هزینه های دریافت وقت سفارت آمریکا مبلغ قابل توجهی است علاوه بر این وقت شما باارزش است، بنابراین بهتر است این فرایند را بدون اشتباه انجام دهید زیرا وقت شما و هزینه ای که می پردازید غیر قابل بازگشت است.
  • مهمتر از همه سفارت فوری می تواند برای شما وقت فوری سفارت آمریکا بگیرد. زمانی که برای دریافت وقت سفارت امریکا عجله دارید به خدمات حرفه ای ما اعتماد کنید. ما نزدیکترین وقت کنسلی سفارت امریکا را برای شما رزرو می کنیم.

زمان انتظار بسیار طولانی برای وقت سفارت آمریکا می تواند برای مسافران تجاری (ویزاهای B-1 / B-2)، دانشجویان (ویزاهای F-1)، شرکت کنندگان در برنامه های مبادله (ویزاهای J-1) و همچنین افرادی که نیاز فوری به ویزای کاری دارند مشکل ساز شود بنابراین:

برای رزرو اولین وقت خالی سفارت آمریکا همین حالا با ما تماس بگیرید:

گرفتن وقت سفارت آمریکا با ربات چگونه است؟

پیشنهاد می کنیم مقاله گرفتن وقت سفارت آمریکا با استفاده از ربات را بخوانید تا با مزایا و معایب و نحوه عملکرد ربات وقت سفارت آمریکا آشنا شوید.

چگونه وقت سفارت آمریکا فوری بگیریم؟

به دنبال وقت های کنسلی باشید. رزرو وقت از سفارت های فرعی آمریکا می تواند کمک کننده باشد. برای اینکه زودتر نتیجه بگیرید با تیم سفارت فوری تماس بگیرید.

مطالب مرتبط